Tantárgy kódja
CGB1315
Tantárgy neve
Szakmai önismeret és kompetencia fejlesztés III.
Tantárgy angol neve
Professional Self-Knowledge, Developing of Competencies III.
Kredit
2
Félévi követelmény
Minősített aláírás
Heti óraszám
0 + 2
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
CGB1314
Ajánlott félév
3
Cél
A tantárgy 4 féléven keresztül valósítja meg a képességfejlesztési célokat. A harmadik félévben a nevelői kommunikáció gyakorlatai vannak előtérben. A tréning jellegű foglalkozások a Gordon-módszer elemeivel ismertetik meg a hallgatókat és gyakoroltatják a nevelői kommunikációs készségeket. A nevelt korosztály jellegzetességeiből adódóan a szülői hatékonyságfejlesztő tréning elemeit emeljük be e képzésbe. A csoportmunka szabályainak megfelelően a gyakorlatok mindig igazodnak a csoporttagok aktuális fejlettségi szintjéhez és a csoportfolyamathoz.
Cél angol
The course accomplishes the skill development goals across four semesters. During the third semester the emphasis is put on the communication skills of an educator. The students learn and practice the communication skills of an educator in the form of a training using the Gordon technique. The elements of efficiency development is being integrated to the training taking into account the characteristics of the educated age-group. According to the rules of teamwork, the exercises take into consideration the group process and the actual development level of participants.
Tartalom
A viselkedés meghatározása és az elfogadható/el nem fogadható viselkedés.A hatékony kommunikáció elemei és készségei. Az elfogadás nyelve – az értő figyelem/ hogyan figyeljünk a kicsikre, akik alig tudnak beszélni. Az én – közlés készsége / különböző én-üzenetek. Helyzetgyakorlatok, a tanult készségek interiorizálása.
Tartalom angol
Define the behaviour and the acceptable and non-acceptable behaviour. The skills and elements of effective communication. The language of acceptance – active listening / how to listen to the younger ones who can barely speak. The skill of self-telling and different self-messages. Practice situations and interiorization of the acquired skills.
Számonkérés
minősített aláírás
Számonkérés angol
signature with qualification
Irodalom
Fercsik Erzsébet –Raátz Judit: Kommunikáció, Krónika Nova Kiadó, Székesfehérvár, 2004. 24-125. p. ISBN 963 85 658 02
Páskuné Kiss Judit: Varázsszem. Vider Plusz, Debrecen-Józsa, 2006. ISBN 963061491x
Rudas János: Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Lélekben Otthon Kiadó, Győr. 2009. ISBN 978 963 9771 19 2
Rudas János: Delfi örökösei. Nemzeti TKK, Bp. 1998. ISBN 963 91 37 545
Irodalom angol
Fercsik Erzsébet –Raátz Judit: Kommunikáció, Krónika Nova Kiadó, Székesfehérvár, 2004. 24-125. p. ISBN 963 85 658 02
Páskuné Kiss Judit: Varázsszem. Vider Plusz, Debrecen-Józsa, 2006. ISBN 963061491x
Rudas János: Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Lélekben Otthon Kiadó, Győr. 2009. ISBN 978 963 9771 19 2
Rudas János: Delfi örökösei. Nemzeti TKK, Bp. 1998. ISBN 963 91 37 545
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Vassné dr. Figula Erika