Főoldal > 2016/2017. tanév > Szakmai önismeret és kompetencia fejlesztés III.

Tantárgy kódja

CGB1315

Tantárgy neve

Szakmai önismeret és kompetencia fejlesztés III.

Tantárgy angol neve

Professional Self-Knowledge, Developing of Competencies III.

Kredit

2

Félévi követelmény

Minősített aláírás

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

CGB1314

Ajánlott félév

3

Cél

A tantárgy 4 féléven keresztül valósítja meg a képességfejlesztési célokat. A harmadik félévben a nevelői kommunikáció gyakorlatai vannak előtérben. A tréning jellegű foglalkozások a Gordon-módszer elemeivel ismertetik meg a hallgatókat és gyakoroltatják a nevelői kommunikációs készségeket. A nevelt korosztály jellegzetességeiből adódóan a szülői hatékonyságfejlesztő tréning elemeit emeljük be e képzésbe. A csoportmunka szabályainak megfelelően a gyakorlatok mindig igazodnak a csoporttagok aktuális fejlettségi szintjéhez és a csoportfolyamathoz.

Cél angol

The course accomplishes the skill development goals across four semesters. During the third semester the emphasis is put on the communication skills of an educator. The students learn and practice the communication skills of an educator in the form of a training using the Gordon technique. The elements of efficiency development is being integrated to the training taking into account the characteristics of the educated age-group. According to the rules of teamwork, the exercises take into consideration the group process and the actual development level of participants.

Tartalom

A viselkedés meghatározása és az elfogadható/el nem fogadható viselkedés.A hatékony kommunikáció elemei és készségei. Az elfogadás nyelve – az értő figyelem/ hogyan figyeljünk a kicsikre, akik alig tudnak beszélni. Az én – közlés készsége / különböző én-üzenetek. Helyzetgyakorlatok, a tanult készségek interiorizálása.

Tartalom angol

Define the behaviour and the acceptable and non-acceptable behaviour. The skills and elements of effective communication. The language of acceptance – active listening / how to listen to the younger ones who can barely speak. The skill of self-telling and different self-messages. Practice situations and interiorization of the acquired skills.

Számonkérés

minősített aláírás

Számonkérés angol

signature with qualification

Irodalom

Fercsik Erzsébet –Raátz Judit: Kommunikáció, Krónika Nova Kiadó, Székesfehérvár, 2004. 24-125. p. ISBN 963 85 658 02 Páskuné Kiss Judit: Varázsszem. Vider Plusz, Debrecen-Józsa, 2006. ISBN 963061491x Rudas János: Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Lélekben Otthon Kiadó, Győr. 2009. ISBN 978 963 9771 19 2 Rudas János: Delfi örökösei. Nemzeti TKK, Bp. 1998. ISBN 963 91 37 545

Irodalom angol

Fercsik Erzsébet –Raátz Judit: Kommunikáció, Krónika Nova Kiadó, Székesfehérvár, 2004. 24-125. p. ISBN 963 85 658 02 Páskuné Kiss Judit: Varázsszem. Vider Plusz, Debrecen-Józsa, 2006. ISBN 963061491x Rudas János: Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Lélekben Otthon Kiadó, Győr. 2009. ISBN 978 963 9771 19 2 Rudas János: Delfi örökösei. Nemzeti TKK, Bp. 1998. ISBN 963 91 37 545

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Vassné dr. Figula Erika