Főoldal > 2016/2017. tanév > A csecsemő- és kisgyermekkor pedagógiája

Tantárgy kódja

CGB1306

Tantárgy neve

A csecsemő- és kisgyermekkor pedagógiája

Tantárgy angol neve

Pedagogy of Infants and Toddlers

Kredit

3

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A hallgatók ismerjék meg a hazai csecsemő- és kisgyermeknevelés alapelveit, sajátosságait, melyek birtokában képesek lesznek helyes gyermek- és intézménykép kialakítására. Ismerjék meg továbbá a bölcsődei és gyermekotthoni nevelés céljait, funkcióit, tevékenységrendszerét, feladatait. A hallgatók kapjanak ismereteket a gyermek közvetlen környezetének kialakításához, a szabad mozgás és játék feltételeinek megteremtéséhez, a családi háttér több szempontú megismeréséhez, a családokkal való hatékony együttműködéshez.

Cél angol

Students will learn about domestic infant and young child-rearing basic principles and specifics, in order to be able to establish the right image of children and institutions. Get to know furthermore, the a nursery and a children's institutional education goals, functions, system activity, tasks. Students will obtain knowledge about the child's immediate environment creation, free movement and create the conditions for the game, several aspects for analyse family background, effective collaboration with the families.

Tartalom

Gyermekkép és változásai különböző történeti korokban. A családtagok szerepe a kisgyermek életében, a családi nevelés történeti áttekintése, főbb jellemzői napjainkban. A szociális viselkedési szabályok elsajátítása. A nevelői hatásrendszer. A gyermek szabálykövető magatartásának kialakítása. A kisgyermekkori tanulás jellemzői, a felnőtt szerepe a folyamatban. A gyermeki önállóság kérdései. Problémás gyermekek a bölcsődében, óvodában.

Tartalom angol

Children's image and changes in various historical eras. The role of the family members on the child life, historical background of family education, the main features of this in our days. Learning the rules of social behavior. The educational impact. The development of rule-following behavior of children. The early childhood learning features, the role of the adult in this progress. The issues of child's self-sufficiency. Problem children in the nursery and kindergarten.

Számonkérés

vizsga (kollokvium)

Számonkérés angol

examination (terminal examinations)

Irodalom

Bakos Mária: A gyerek -A totyogóból óvodás lesz. Eubook Könyvkiadó, Bp., 2007. ISBN 963 063 7558 Pukánszky Béla: A gyermekkor története. Műszaki Kiadó, Bp., 2002. ISBN 963 1627 829 Rogge, Jan-Uwe: Kell a gyereknek a korlát. Hétköznapi pszichológia Park Könyvkiadó, Bp., 2007. ISBN 978 963 53076 16 Spock, Benjamin: Csecsemőgondozás, gyermeknevelés. Medicina Könyvkiadó., Bp., 1980. ISBN 963 240 8268

Irodalom angol

Bakos Mária: A gyerek -A totyogóból óvodás lesz. Eubook Könyvkiadó, Bp., 2007. ISBN 963 063 7558 Pukánszky Béla: A gyermekkor története. Műszaki Kiadó, Bp., 2002. ISBN 963 1627 829 Rogge, Jan-Uwe: Kell a gyereknek a korlát. Hétköznapi pszichológia Park Könyvkiadó, Bp., 2007. ISBN 978 963 53076 16 Spock, Benjamin: Csecsemőgondozás, gyermeknevelés. Medicina Könyvkiadó., Bp., 1980. ISBN 963 240 8268

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Márton Sára Katalin

Ekvivalencia

CGF1301