Főoldal > 2016/2017. tanév > Marketing

Tantárgy kódja

TVF2222

Tantárgy neve

Marketing

Tantárgy angol neve

Marketing

Kredit

3

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

2

Cél

Helyzetfelismerés és helyzetelemzés, logikus gondolkodás, kreativitás, ötletgazdagság. Hiteles kommunikáció, önmenedzselés, határozottság és céltudatosság. Logikus gondolkodás, felelősségtudat, a szakmai feladatok megoldásával összefüggésben.

Cél angol

The course aims to raise "manager" students awareness of the special features of the business organizations marketing activities. Developing market-relation - and consumer oriented thinking. Understanding the economic significance of marketing. Practical application of market research methods.

Tartalom

A tárgy megismerteti a hallgatókkal az értékorientált vállalati marketingtevékenység koncepcióját, a profitmotívum érvényesítését és a fogyasztói elégedettséget egyaránt szolgáló marketingmegoldásokat. A marketing helye és szerepe a vállalati tevékenységben, a marketing definíciói, értelmezési tartománya. A marketingorientáció-marketingkoncepció kifejeződése. A piaci szereplők magatartása a fogyasztói magatartás és a szervezeti vásárlás. (A B2C és a B2B piacok). A marketingdöntések információszükséglete, az egyes információszerzési módok, a MIR. A piac-szegmentáció és a pozícionálás. A 7P elvű marketingaktivitások rendszere. Esettanulmányok.

Tartalom angol

Parts of the marketing elements, (7P Product-Price-Place-Promotion-People-Physical evidence-Processing). Macro-micro environment trends, and market segmentation and positioning. Consumer behaviour, and market research studies. (Data collecting, and analysing methods). The characteristics sport services, the HIPI principle.

Számonkérés

1. Évközi Zh dolgozat: 15 p. 2. Évközi Zh dolgozat: 15 p. Egyéni projektfeladat: 15 p. Év végi Zh dolgozat: 65 p. Összesen: 100 p. Elégséges szint: 51%-tól

Számonkérés angol

1. mid-term test: 15 p. 2. mid-term test: 15 p. Individually project: 15p. End-term test: 65 p. Total: 100 p. 2 (Pass): by 51%

Irodalom

Józsa, L.: Marketing-stratégia Józsa, L. – Piskóti, I. – Rekettye, G. – Veres, Z. : Döntésorientált Marketing Kotler, P.: Marketing Menedzsment

Irodalom angol

Palmer, A.: Marketing - theory and practice Zeithaml,V. - Bittner, M.J.- Gremler, D.: Services Marketing

Tantárgyfelelős intézet kódja

GTI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Magyar Zoltán