Főoldal > 2016/2017. tanév > Turizmusmarketing

Tantárgy kódja

TVF2323

Tantárgy neve

Turizmusmarketing

Tantárgy angol neve

Tourism marketing

Kredit

4

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

1 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

A tantárgy célja, hogy a hallgatók gyakorlatorientáltan használni tudják a nemzetközi piacon is alkalmazott marketing eszközöket. A régió- és településmarketing szemlélet kialakítása elengedhetetlen a kiváló szakemberek képzéséhez. Kialakítandó kompetenciák: döntésképesség, rugalmasság, megbízhatóság, önállóság, logikus gondolkodás, kreativitás, ötletgazdagság, gyakorlatias feladatértelmezés, helyzetfelismerés, információgyűjtés.

Cél angol

The course aims to provide students aware of the marketing tools in the international and domestic market. The region's marketing and development of the settlement marketing approach is essential to the training of excellent professionals. Competencies: decisiveness, flexibility, reliability, autonomy, logical thinking, creativity, ingenuity, practical interpretation, situation awareness, information gathering. Increasing the development and promotion of sustainable tourism is a planned and progressive strategy. This course investigates a range of approaches and issues associated with marketing destinations and the tourism experience. Using selected case studies from around the world the course examines the challenges of contemporary marketing approaches to the development and promotion of sustainable tourism. Working through experiential exercises you will undertake research and marketing strategies reflective of current professional practice.

Tartalom

A régiómarketing elmélete és gyakorlata. A marketing alapfogalmainak átismétlése, illetve a szolgáltatásmarketing témakörének részletesebb elemzése. A marketing helye és jelentősége a turizmusban. A turizmusra vonatkozó fogyasztó magatartási trendek elemzése (elméleti és gyakorlati háttér vizsgálat) történik meg. Külön figyelmet fordítunk az ATL és BTL elemek alkalmazására és a hatékony marketingkommunikációs mix összeállítására. A hallgatók esettanulmányokon keresztül tanulhatják a turizmusmarketing sajátosságait és specialitásait. Tematikus terv: ? A turizmusmarketing elmélete, specializációi. ? A szolgáltatásmarketing és a stratégiai tervezés gyakorlata. ? A régiómarketing szemlélete, célrendszere. ? Nemzetközi trendek. ? Alkalmazott kommunikációs eszközök. ? ATL, BTL és OTL elemek elemzése. ? A turizmus kommunikációs mix-ének elvei, mechanizmusai. ? Turizmusmarketing tervek készítése. ? Jó gyakorlatok, adaptálási lehetőségek.

Tartalom angol

The regional marketing theory and practice. The repetition of the basic concepts of marketing and marketing analysis of the service. The place and importance of marketing in tourism. consumer behavior trends for the tourism analysis (theory and practice). We analyze the ATL and BTL elements - an effective marketing communication mix. Students will learn the characteristics of the tourism marketing through case studies. Plan of the Course:The tourism marketing theory specializations. • The service marketing and strategic planning practices. • The region's marketing approach, objective system. • International trends. Employee communication devices. • ATL, BTL and analyzing OTL elements. • Tourism communications mix of principles and mechanisms. • Create a tourism marketing plan. Good practice, adaptation options.

Számonkérés

Aláírás: gyakorlaton való részvétel (60%), prezentáció készítése. Gyakorlati zh megírása a szorgalmi időszakban.

Számonkérés angol

Signature: participation in internship (80%), preparation of presentations. Practical task of writing the study period.

Irodalom

Piskóti István (2012): Régió- és településmarketing. Akadémiai Kiadó, Budapest, ISBN 9789630591867 Veres Zoltán (2009): A szolgáltatásmarketing alapkönyve. Akadémia Kiadó, Budapest, ISBN 9789630586702 Philip Kotler et al. (2008): Marketing management. Akadémiai Könyvkiadó, Budapest, ISBN 9789630583459 Galó Miklós – Kvancz József (szerk.) (2011): Gazdasági alapfogalmak. Bessenyei Könyvkiadó, Nyíregyháza, ISBN 9786155097058 Kovács Péter (2004): Turizmus marketing elméletben és gyakorlatban. Kodolányi Főiskola, Székesfehérvár, ISBN 9789638722942

Irodalom angol

Piskóti István (2012): Régió- és településmarketing. Akadémiai Kiadó, Budapest, ISBN 9789630591867 Veres Zoltán (2009): A szolgáltatásmarketing alapkönyve. Akadémia Kiadó, Budapest, ISBN 9789630586702 Philip Kotler et al. (2008): Marketing management. Akadémiai Könyvkiadó, Budapest, ISBN 9789630583459 Galó Miklós – Kvancz József (szerk.) (2011): Gazdasági alapfogalmak. Bessenyei Könyvkiadó, Nyíregyháza, ISBN 9786155097058 Kovács Péter (2004): Turizmus marketing elméletben és gyakorlatban. Kodolányi Főiskola, Székesfehérvár, ISBN 9789638722942

Tantárgyfelelős intézet kódja

GTI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Szakál Zoltán Zsolt