Tantárgy kódja
FDB2503
Tantárgy neve
Falusi turizmus*
Tantárgy angol neve
Foundations of Rural Tourism
Kredit
2
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
2 + 0
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
4
Cél
Az alapozó és a törzsmodul tantárgyai, Idegenforgalmi alapismeretek
Tartalom
A család és a vendégek kapcsolatai. A család és a háztartás, mint vendéglátó. A vendéglátás, a vendég elhelyezése, a vendég ellátása. Programszervezés a vendégek részére. Háztartási élelmiszerismeret. Az élelmiszerek korszerű megítélése, az élelmiszerek értéke. Az élelmiszerfogyasztás és az egészség (korszerű táplálkozás). Az élelmiszertartósítás házi módszerei. Házi húsfeldolgozás. Házi zöldség és gyümölcsfeldolgozás. A házi borkezelés műveletei, a hazai borkultúra. A falusi pince kialakítása, szerepe a vendéglátásban. Népi hagyományok az élelmiszerek tárolásában, csomagolásában. A magyar állattartás fogalmai, története, jelentősége. Az állatok tartása, vágása, házi feldolgozása Állati termékek a hagyományos étkezésben és étkeztetésben.
A vendéglátás és az állattartás kapcsolódása (az állatok, mint a vendéglátó ház különlegességei; vendégek, családok, gyerekek viszonya az állatokhoz, a ház körüli állattartás, mint a turistaprogramok része). Kertkultúra kialakulása (történelmi visszapillantás). A kertek csoportosítása típusai, fajtái. A növények elhelyezésének, ültetésének szabályai. Étkezés és pihenés a kertben. Falusi turizmus kisvállalkozások működésének jogi formái, vezetése. A falusi turizmusra jellemző kisvállalkozások előnyei, hátrányai, megítélése a hazai piacon.
A vállalkozások erőforrásai, a vállalkozás külső tőkebevonás lehetőségei, a vállalkozások tárgyi és személyi feltételei, a vállalkozás gazdálkodási folyamata. Pénzügyi gazdálkodás, üzleti terv készítése, beszerzés, termelés, szolgáltatás, eladás, fejlesztési, stratégiai elképzelések. Árkialakítás (árstratégia, taktika), értékesítési csatornák a falusi turizmusban, a marketing mix kialakítása, költségvonzata. Marketing a falusi turizmusban. A falusi turizmus marketing tevékenységének egyedi vonási. Célpiacok, szegmentálás. A marketing információs rendszer kialakítása. A marketing közös megjelenítés lehetőségei falusi turizmusban. . A falusi turizmus keretében leginkább alkalmazásra kerülő szerződések (bérlet, haszonbérlet, megbízás, vállalkozás, koncesszió, hitel, közigazgatási szerződés. A turizmus országos, regionális és helyi szervezetei. A falusi turizmus szervezeti felépítése Magyarországon. Regionális és helyi szervezetek. Idegenforgalmi egyesületek és érdekképviseleti szervek. A TourInform települési és kistérségi szerepe.
Tantárgyfelelős intézet kódja
FTI
Tantárgyfelelős oktató
Bácskainé dr. Pristyák Erika
Ekvivalencia
ID2663