Tantárgy kódja
CGB1006
Tantárgy neve
Összefüggő komplex szakmai gyakorlat
Tantárgy angol neve
Ongoing Complex Practice-professional
Kredit
14
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
CGB1005
Ajánlott félév
6
Cél
A tantárgy célja, hogy a hallgató a kisgyermeknevelő kompetenciájába tartozó gondozási-nevelési-szervezési feladatokat önállóan végezze az Egyéni gyakorlat II. során átvett gyermekcsoportban (legfeljebb 4 gyermek), a bölcsődében.
Cél angol
The aim of the course to make students to practise her professional competences independently in a daycare group which has at most four members and in which she spect the course called Individual training II.
Tartalom
A gyakorlat helyszíne a gyakorlóhelyek listájáról kiválasztott bölcsőde.
A hallgató önállóan dolgozik, biztosítja a gyermekek napirendjét, figyel az egészséges életmódjukra.
Végzi a gyermekek egyéni szükségleteihez, fejlettségéhez, állapotához igazodó gondozási folyamatokat, megfelelően alkalmazza az elsajátított technikákat az érkezés, a napközbeni ellátás, fürdőszobai gondozás, az étkeztetés és altatás során. A gyermekek önállósodását segítő nevelői magatartást tanúsít, célszerű nevelési módszereket alkalmaz a gondozás és a játék helyzeteiben. Előkészíti a gondozási műveletekhez szükséges eszközöket, játékokat, a játéktevékenységet segítő egyéb eszközöket. Elvégzi a csoportszoba díszítését, a játékkészítést, a gyermekfelügyeletet a játéktevékenység, altatás, gondozás idején. Biztosítja az információcserét, beszélgetést, egészségnevelési felvilágosító és nevelési tanácsadási tevékenységet a szülőkkel a kisgyermek napi hazaadása alkalmával. Tartja a kapcsolatot a munkatársakkal, együttműködik velük. Aktívan részt vesz a bölcsőde szakmai programjaiban, a szülőkkel való egyéni és csoportos találkozások szervezésében, lebonyolításában.
Tartalom angol
The location of the training is one of the daycares which are considered to be training locations. The student work independently, provide daily routine of the children and pay attention to their healthy lifestyle. The students behave in a way which proveide an environment which can encourage the children’s indepencency. Students are able to use adequate educational methods durnig the processes of nursing and playing. Keep in connection and collaborate with the parents and the workmates as well. Students have to play an active role in the organizaton and implementation of parent-professional individual or group meetings and professional programs of the daycare.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
Gyermekek napközbeni ellátása. Standard. 2007. www.szmi.hu.
A bölcsődei nevelés-gondozás országos alapprogramja. SzMI, 2008. Kézirat.
A családi napközi működésének követelményei. Módszertani útmutató. Szerk.:
Szombathelyiné dr. Nyitrai Á. – Vokony É. Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet
Gyermekjóléti és Gyermekvédelmi Főosztály. Bp., 2008.
A család és a bölcsőde kapcsolata. Módszertani levél. Kézirat. Magyar Bölcsődék Egyesülete,
Pedagógus – Pszichológus Tagozat anyaga. 2007.
Iránytű. A Dél-alföldi Regionális Bölcsőde módszertani Csoportja, a Tipegő Szegedi
Bölcsődei Alapítvány, a Magyar Bölcsődék Egyesülete szakmai kiadványa.
Irodalom angol
Gyermekek napközbeni ellátása. Standard. 2007. www.szmi.hu.
A bölcsődei nevelés-gondozás országos alapprogramja. SzMI, 2008. Kézirat.
A családi napközi működésének követelményei. Módszertani útmutató. Szerk.:
Szombathelyiné dr. Nyitrai Á. – Vokony É. Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet
Gyermekjóléti és Gyermekvédelmi Főosztály. Bp., 2008.
A család és a bölcsőde kapcsolata. Módszertani levél. Kézirat. Magyar Bölcsődék Egyesülete,
Pedagógus – Pszichológus Tagozat anyaga. 2007.
Iránytű. A Dél-alföldi Regionális Bölcsőde módszertani Csoportja, a Tipegő Szegedi
Bölcsődei Alapítvány, a Magyar Bölcsődék Egyesülete szakmai kiadványa.
Tantárgyfelelős intézet kódja
TAI
Tantárgyfelelős oktató
Szatmári Ágnes
Ekvivalencia
CGF1005