Főoldal > 2016/2017. tanév > Összefüggő komplex szakmai gyakorlat

Tantárgy kódja

CGB1006

Tantárgy neve

Összefüggő komplex szakmai gyakorlat

Tantárgy angol neve

Ongoing Complex Practice-professional

Kredit

14

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

CGB1005

Ajánlott félév

6

Cél

A tantárgy célja, hogy a hallgató a kisgyermeknevelő kompetenciájába tartozó gondozási-nevelési-szervezési feladatokat önállóan végezze az Egyéni gyakorlat II. során átvett gyermekcsoportban (legfeljebb 4 gyermek), a bölcsődében.

Cél angol

The aim of the course to make students to practise her professional competences independently in a daycare group which has at most four members and in which she spect the course called Individual training II.

Tartalom

A gyakorlat helyszíne a gyakorlóhelyek listájáról kiválasztott bölcsőde. A hallgató önállóan dolgozik, biztosítja a gyermekek napirendjét, figyel az egészséges életmódjukra. Végzi a gyermekek egyéni szükségleteihez, fejlettségéhez, állapotához igazodó gondozási folyamatokat, megfelelően alkalmazza az elsajátított technikákat az érkezés, a napközbeni ellátás, fürdőszobai gondozás, az étkeztetés és altatás során. A gyermekek önállósodását segítő nevelői magatartást tanúsít, célszerű nevelési módszereket alkalmaz a gondozás és a játék helyzeteiben. Előkészíti a gondozási műveletekhez szükséges eszközöket, játékokat, a játéktevékenységet segítő egyéb eszközöket. Elvégzi a csoportszoba díszítését, a játékkészítést, a gyermekfelügyeletet a játéktevékenység, altatás, gondozás idején. Biztosítja az információcserét, beszélgetést, egészségnevelési felvilágosító és nevelési tanácsadási tevékenységet a szülőkkel a kisgyermek napi hazaadása alkalmával. Tartja a kapcsolatot a munkatársakkal, együttműködik velük. Aktívan részt vesz a bölcsőde szakmai programjaiban, a szülőkkel való egyéni és csoportos találkozások szervezésében, lebonyolításában.

Tartalom angol

The location of the training is one of the daycares which are considered to be training locations. The student work independently, provide daily routine of the children and pay attention to their healthy lifestyle. The students behave in a way which proveide an environment which can encourage the children’s indepencency. Students are able to use adequate educational methods durnig the processes of nursing and playing. Keep in connection and collaborate with the parents and the workmates as well. Students have to play an active role in the organizaton and implementation of parent-professional individual or group meetings and professional programs of the daycare.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Gyermekek napközbeni ellátása. Standard. 2007. www.szmi.hu. A bölcsődei nevelés-gondozás országos alapprogramja. SzMI, 2008. Kézirat. A családi napközi működésének követelményei. Módszertani útmutató. Szerk.: Szombathelyiné dr. Nyitrai Á. – Vokony É. Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet Gyermekjóléti és Gyermekvédelmi Főosztály. Bp., 2008. A család és a bölcsőde kapcsolata. Módszertani levél. Kézirat. Magyar Bölcsődék Egyesülete, Pedagógus – Pszichológus Tagozat anyaga. 2007. Iránytű. A Dél-alföldi Regionális Bölcsőde módszertani Csoportja, a Tipegő Szegedi Bölcsődei Alapítvány, a Magyar Bölcsődék Egyesülete szakmai kiadványa.

Irodalom angol

Gyermekek napközbeni ellátása. Standard. 2007. www.szmi.hu. A bölcsődei nevelés-gondozás országos alapprogramja. SzMI, 2008. Kézirat. A családi napközi működésének követelményei. Módszertani útmutató. Szerk.: Szombathelyiné dr. Nyitrai Á. – Vokony É. Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet Gyermekjóléti és Gyermekvédelmi Főosztály. Bp., 2008. A család és a bölcsőde kapcsolata. Módszertani levél. Kézirat. Magyar Bölcsődék Egyesülete, Pedagógus – Pszichológus Tagozat anyaga. 2007. Iránytű. A Dél-alföldi Regionális Bölcsőde módszertani Csoportja, a Tipegő Szegedi Bölcsődei Alapítvány, a Magyar Bölcsődék Egyesülete szakmai kiadványa.

Tantárgyfelelős intézet kódja

TAI

Tantárgyfelelős oktató

Szatmári Ágnes

Ekvivalencia

CGF1005