Főoldal > 2016/2017. tanév > Szakmai önismeret és kompetencia fejlesztés IV.

Tantárgy kódja

CGB1316

Tantárgy neve

Szakmai önismeret és kompetencia fejlesztés IV.

Tantárgy angol neve

Professional Self-Knowledge, Developing of Competencies IV.

Kredit

2

Félévi követelmény

Minősített aláírás

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

CGB1315

Ajánlott félév

4

Cél

Ismerjék fel és tudják kezelni az előforduló tipikus csoportjelenségeket. Legyenek képesek a szülőcsoportok szervezésére, programok összeállítására, a csoportos beszélgetések facilitálására, irányítására. A kurzus hivatott felkészíteni a hallgatókat arra, hogy kisgyermekes szülők számára legyenek képesek csoportos beszélgetések levezetésére a kisgyermeknevelést érintő témakörökben.

Cél angol

The students should recognize and manage the typical group behaviours. They should be able to organize parent-groups, plan activities in order to facilitate and coordinate the group conversations. The course is intented to prepare the students to be able to conduct group conversations in the topic of child rearing for parents of small children.

Tartalom

A csoport fogalma, működésének jellegzetességei, tipikus csoportjelenségek és ezek kezelése. Tipikus témák megismerése szerepjátékon keresztül a beszélgető szülőcsoportokban. A csoportos beszélgetés jellemzői, vezetésének sajátosságai. A csoportos beszélgetés irányításának kommunikációs készségei, a beszélgetésvezetési fogások gyakorlása szerepjátékokban. A csoportos beszélgetés lezárása, az eredmények összefoglalása, a továbblépés lehetőségeinek tisztázása (egyéni tanácsadás, orvosi segítség, stb.). Meghívott vendégek szerepe a beszélgető szülőcsoportokban, és a beszélgetés indításának, facilitálásának kérdései meghívott előadók esetében

Tartalom angol

The definition of group, the characteristics of its operation, typical group phenomena and their management. Students should get acquainted with typical topics trough role plays in communicating parent-groups. The attributes of group communication, and the specialities of leading one. The skills required for the coordination of group conversations, and the practice of related skills trough role plays. The closure of group conversations, the summarization of results and the clarification of opportunities for further improvement (individual counseling, medical help, etc.). The role of the participants in the parent-group conversations and the questions of starting and facilitating conversations in the case of the invited presenters.

Számonkérés

minősített aláírás

Számonkérés angol

signature with qualification

Irodalom

Fercsik Erzsébet –Raátz Judit: Kommunikáció, Krónika Nova Kiadó, Székesfehérvár, 2004. 24-125. p. ISBN 963 85 658 02 Insoo Kim Berg: Konzultáció sokproblémás családokkal. Családterápiás olvasókönyv sorozat V., Animula, Bp. 1995. 9-57, 143-167.p. ISBN 963 80 89 792 Páskuné Kiss Judit: Varázsszem. Vider Plusz, Debrecen-Józsa, 2006. ISBN 96306 1491x Rudas János: Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Lélekben Otthon Kiadó, Győr. 2009. ISBN 978 963 9771 19 2 Rudas János: Delfi örökösei. Nemzeti TKK, Bp. 1998. ISBN 963 91 37 545

Irodalom angol

Fercsik Erzsébet –Raátz Judit: Kommunikáció, Krónika Nova Kiadó, Székesfehérvár, 2004. 24-125. p. ISBN 963 85 658 02 Insoo Kim Berg: Konzultáció sokproblémás családokkal. Családterápiás olvasókönyv sorozat V., Animula, Bp. 1995. 9-57, 143-167.p. ISBN 963 80 89 792 Páskuné Kiss Judit: Varázsszem. Vider Plusz, Debrecen-Józsa, 2006. ISBN 96306 1491x Rudas János: Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Lélekben Otthon Kiadó, Győr. 2009. ISBN 978 963 9771 19 2 Rudas János: Delfi örökösei. Nemzeti TKK, Bp. 1998. ISBN 963 91 37 545

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Vassné dr. Figula Erika