Tantárgy kódja
CGB2010
Tantárgy neve
Szociálterápiás szerepjáték
Tantárgy angol neve
Social Therapy Role Play
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 1
Elmélet
+ Gyakorlat
Ajánlott félév
4 vagy 5
Cél
Olyan önálló, a szociális területre jellemző (kezelési) módszer adása, mely alapvetően a kliensek lehetőségeit és képességeit tartja szem előtt, az ő erősségeikre épít. A veszélyeztetett személyiség kezelésében az ember öngyógyító erőit mozgósítja, s alapvetően a kliensek én részeire épít.
Cél angol
An independent (management) method specific to the field of social administration, which is basically keeps in mind the possibilities and capabilities of clients, relies on their strengths.
Tartalom
A szociálterápiás szerepjáték tekintettel van a szociális szükséghelyzetben lévő kliensek jellegzetességeire, sajátosságaira. A játék során tudatosítjuk a korábbi és jelenlegi élményeinkkel kapcsolatos beállítódásunkat, észleljük a saját és az idegen viselkedésmódokat, felkeltjük a kreativitást és a beleérző-képességet, ezzel egyidejűleg megtámogatjuk a kliensek önérvényesítését. 3 csoportba rendeződnek a játékfajták: észlelésközpontú, csoportcentrikus, és problémacentrikus játékok.
Tartalom angol
social therapy role play. Social Therapy role playing suits special characteristics of clients in need. In the course of the playing a mental constitution of previous and current experiences is made conscious, own and external-related feelings are identified, creativity and empathy are enhanced and at the same time clients self-realization is supported. Games are categorized into three groups: perception oriented, group oriented and prpblem oriented games.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
Bagdy Emőke – Telkes József: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában.
Tankönyvkiadó, Bp., 1999. A tanulók szociális készségeit fejlesztő csoportmódszerek és
programok 165-185.p. ISBN 978 963 1922 356
Adelheid Stein: A szociálterápiás szerepjáték, 2005.
http://www.msztszje.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=120&
lang=hu
Herbert Huber: A szociálterápiás szerepjáték, 2005.
http://www.msztszje.hu/index.php?option=com_content&view=article=57&id=57&Itemid=1
22&lang=hu
Hanák Zsuzsanna: Kommunikációs ismeretek és készségfejlesztés (hallgatói munkafüzet,
multimédiás CD-ROM, tanári segédlet). EKF, 2001.
Rudas János: Javne örökösei, Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok.
Lélekben Otthon Kiadó, Győr, 2009. Első rész 15-77.p. ISBN 978 963 9771 19 2
Irodalom angol
Bagdy Emőke – Telkes József: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában.
Tankönyvkiadó, Bp., 1999. A tanulók szociális készségeit fejlesztő csoportmódszerek és
programok 165-185.p. ISBN 978 963 1922 356
Adelheid Stein: A szociálterápiás szerepjáték, 2005.
http://www.msztszje.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=120&
lang=hu
Herbert Huber: A szociálterápiás szerepjáték, 2005.
http://www.msztszje.hu/index.php?option=com_content&view=article=57&id=57&Itemid=1
22&lang=hu
Hanák Zsuzsanna: Kommunikációs ismeretek és készségfejlesztés (hallgatói munkafüzet,
multimédiás CD-ROM, tanári segédlet). EKF, 2001.
Rudas János: Javne örökösei, Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok.
Lélekben Otthon Kiadó, Győr, 2009. Első rész 15-77.p. ISBN 978 963 9771 19 2
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Pornói Imre