Tantárgy kódja
PSX1226LTantárgy neve
Különleges bánásmódot igénylő tanulók az iskolábanKredit
5Félévi követelmény
Vizsga
Féléves órszám
20 + 0Ajánlott félév
2Cél
0
Cél angol
Students gain information on the personality charasteristics of children with special needs. The cousre provide information which can be used at school in everyday practice.
Tartalom
0
Tartalom angol
Children with special needs at school. Anxiety disorders (separation anxiety disorder, perforance anxiety disorder, generalized anxiety disorder). Learning disorders (problems with the perception, problems with the cognitive functioning and motor skills disorder). Behavioral disorders. Prevention and correction.
Számonkérés
kollokvium
Számonkérés angol
examination
Irodalom
• Andrássy Ildikó (2007): A sajátos nevelési igényről - nemzetközi összehasonlítás. Fejlesztő pedagógia, 2. 50-72. • Bárdossy Ildikó (2006): A befogadó iskola és környezete. Új Pedagógiai Szemle, 3. 5-45. • Jeszenszkyné Gallai Gabriella (2006): Sajátos nevelési igényű tanulók egy általános iskolában. In: M. Tamás Márta (szerk.): Integráció és inklúzió: Fejlesztő módszerek a közoktatásban. Trefort, Budapest 47-58. • Magyi Anikó-Burai Pál Józsefné (2007): Sajátos nevelési igényű csoportban. Óvodai nevelés, 6. 203-204.
Irodalom angol
• Andrássy Ildikó (2007): A sajátos nevelési igényről - nemzetközi összehasonlítás. Fejlesztő pedagógia, 2. 50-72. • Bárdossy Ildikó (2006): A befogadó iskola és környezete. Új Pedagógiai Szemle, 3. 5-45. • Jeszenszkyné Gallai Gabriella (2006): Sajátos nevelési igényű tanulók egy általános iskolában. In: M. Tamás Márta (szerk.): Integráció és inklúzió: Fejlesztő módszerek a közoktatásban. Trefort, Budapest 47-58. • Magyi Anikó-Burai Pál Józsefné (2007): Sajátos nevelési igényű csoportban. Óvodai nevelés, 6. 203-204.