Főoldal > 2023/24-es tanév képzési programja > Befogadó pedagógia: az integráció és a szegregáció kérdései

Tantárgy kódja

PSX1213L

Tantárgy neve

Befogadó pedagógia: az integráció és a szegregáció kérdései

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy


Féléves órszám

0 + 10
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

2

Cél

0


Cél angol

To learn about inclusive education, which contribute to the develop the teachers' personal effectiveness. To cultivate special competence of teachers, in order to be able to manage, organize special educational needs pupils / children's activities.


Tartalom

0


Tartalom angol

The impact of unfavorable trends in society on the generation growing up. The challenges of educational system with which these risk can be managed, reduced their impact. Educational inequalities. Selection, segregation, discrimination, affirmative action. Domestic and international strategies in order to achieving equal opportunities, equal treatment, equal results, educational equity. Inclusive education, the conditions of creation inclusive school. Maintainer solutions for integration, inter-sectoral cooperation.


Számonkérés

gyakorlati jegy


Számonkérés angol

term grade


Irodalom

Csányi Yvonne (2008): Új utak és törekvések a sajátos igényű személyek oktatása terén az OECD szakmapolitikájában és ennek néhány hazai vonatkozása. Fejlesztő pedagógia, 1. 28-32.  Havas Gábor-Kemény István-Liskó Ilona (2002): Cigány gyerekek az általános iskolában. OKI, Új Mandátum Kiadó Budapest  Kőpatakiné Mészáros Mária (2007): Elfogadás - befogadás - társadalmi integráció: nemzetközi tapasztalatok - hazai gyakorlatok. Fejlesztő pedagógia, 6. 43-50.  Réthy Endréné (2007: Integráció, inklúzió Európában. In: Bábosik István-Torgyik Judit (szerk.): Pedagógusmesterség az Európai Unióban. Eötvös Könyvkiadó, Budapest 217-234.  Tetler, Susan (2006): Inkluzív osztályok: a tanítás és tanulás modelljei, dilemmák és kihívások. Iskolakultúra, 10. 36-42.


Irodalom angol

Csányi Yvonne (2008): Új utak és törekvések a sajátos igényű személyek oktatása terén az OECD szakmapolitikájában és ennek néhány hazai vonatkozása. Fejlesztő pedagógia, 1. 28-32.  Havas Gábor-Kemény István-Liskó Ilona (2002): Cigány gyerekek az általános iskolában. OKI, Új Mandátum Kiadó Budapest  Kőpatakiné Mészáros Mária (2007): Elfogadás - befogadás - társadalmi integráció: nemzetközi tapasztalatok - hazai gyakorlatok. Fejlesztő pedagógia, 6. 43-50.  Réthy Endréné (2007: Integráció, inklúzió Európában. In: Bábosik István-Torgyik Judit (szerk.): Pedagógusmesterség az Európai Unióban. Eötvös Könyvkiadó, Budapest 217-234.  Tetler, Susan (2006): Inkluzív osztályok: a tanítás és tanulás modelljei, dilemmák és kihívások. Iskolakultúra, 10. 36-42.


Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Vincze Tamás András

Ekvivalencia

PS8253