Főoldal > 2023/24-es tanév képzési programja > Helyi, lokális és regionális kulturális tanulási terek az Európai Unióban

Tantárgy kódja

ADM2427

Tantárgy neve

Helyi, lokális és regionális kulturális tanulási terek az Európai Unióban

Tantárgy angol neve

Local and regional Cultural Learning Spaces in the EU

Kredit

4

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél

A globalizáció egyszerre igényli a kultúrák összeolvadását, és a nemzeti, regionális és a helyi kultúra ápolását. Az egyén identitásának, valamint a másokkal való együttműködésének egyre inkább meghatározó tényezője, hogy milyen kulturális gyökerekkel rendelkezik. Ennek egyik leginformatívabb feltárására ad lehetőséget az oktatási rendszerek megismerése, a tanulásnak, mint nemzet innovációs rendszernek a bemutatása.

Cél angol

Introduction of the education system and the learning region.

Tartalom

A tanuló régió funkcionális értelmezése és szerkezete. A tanulás, mint nemzeti innovációs rendszer és regionális innovációs rendszer. A tanuló régió Hassnik modellje. Elméleti-strukturális modellek, szereplő-orientált modellek, tevékenység orientált modellek. A tanuló régió szerepe a gazdaság fejlesztésében, a regionális oktatási és képzési politika megvalósulásában. A tanuló régió, mint területi innováció, mint vállalati térszerveződés, mint a tanulás térsége. Az interaktív tanulás, szervezeti tanulás, tanulva tanulás. A tanuló régió és regionális fejlesztés politikája. Az Európai Unió tanuló régió fejlesztését ösztönző lépései. „Az egész életen át tartó tanulás régiója” modell. A tanuló régió, mint EU-s kezdeményezés célja, működésének alapelvei és finanszírozása.

Tartalom angol

The role of learning region in the economic development, the realization of regional education and training policy.

Számonkérés

kollokvium

Számonkérés angol

examination

Irodalom

 Az európai egyetemek lifelong témakörét kutató munkája a Socrates - eullearn projektben. www.eulearn.net  Az Európai Unió tagországainak oktatáspolitikájáról. www.eurydice.com  Németh Balázs (2006): A tanuló régió szerepe az egész életen át tartó tanulás megvalósításában. Új Pedagógiai Szemle, július  Németh Balázs: A tanuló régió, mint a regionális fejlesztés eszköze. www.feek.pte.hu  Pálné Kovács Ilona (2005): Önkormányzatok és hatalommegosztás. In: Gallai Sándor-Török Gábor (szerk.) Politika és politikatudomány. Aula Kiadó, Budapest

Irodalom angol

 Az európai egyetemek lifelong témakörét kutató munkája a Socrates - eullearn projektben. www.eulearn.net  Az Európai Unió tagországainak oktatáspolitikájáról. www.eurydice.com  Németh Balázs (2006): A tanuló régió szerepe az egész életen át tartó tanulás megvalósításában. Új Pedagógiai Szemle, július  Németh Balázs: A tanuló régió, mint a regionális fejlesztés eszköze. www.feek.pte.hu  Pálné Kovács Ilona (2005): Önkormányzatok és hatalommegosztás. In: Gallai Sándor-Török Gábor (szerk.) Politika és politikatudomány. Aula Kiadó, Budapest

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Torkos Katalin