Főoldal > 2023/24-es tanév képzési programja > Andragógiai kompetenciák fejlesztése

Tantárgy kódja

ADM2321

Tantárgy neve

Andragógiai kompetenciák fejlesztése

Tantárgy angol neve

Development of Andragogy Competences

Kredit

3

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

1 + 1
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

ADM2212

Ajánlott félév

3

Cél

A hallgatók ismerjék meg azokat a kompetenciákat, amelyek segítségével képesek alkalmazkodni a globális társadalom és gazdaság gyors változásaihoz. Szerezzenek jártasságot abban, hogyan alakíthatók ki és formálhatók mindazok a kompetenciák, amelyek segítségével a személyes és szociális tényezők, az autonómia, felelősség, a folyamatos tanulás, a hatékony kommunikáció és szociabilitás elsajátíthatóvá válnak.

Cél angol

To form the students' attitude and formal their andragogical and pedagogical thinking.

Tartalom

Kompetencia meghatározások, kompetencia és kvalifikáció, a Nagy József féle kompetenciamodell. A tapasztalati tanulás, hazai és nemzetközi kompetenciamérések. A kompetencia szótárak és mérések elvei és alapmodelljei. A pedagógus-andragógus szerepek és kompetenciák, azonosságok és eltérések. A felnőttkorban szükséges kompetenciák, készségek jelentésének változásai, korszerű munkavállalói tulajdonságok és azok fejlesztési lehetőségei. Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák európai referenciakerete. A kulcskompetenciák területei és fejlesztésének módszerei.

Tartalom angol

Theoretical definitions, competence and qualifying. Nagy József's competency modell, experiental learning, hungarian and international competence assesment, knowledge, attitude, skill, competence. Competence assessment methods, process, assessment guidance, Key competence, LLL competence, list of pedagogical and andragogical competence.

Számonkérés

gyakorlati jegy, zh-k megíratása

Számonkérés angol

term grade, mid term tests

Irodalom

Bajusz Klára(2008): A felnőttkorban szükséges kulcskompetenciák. In. Benede András-Koltai Dénes-Szekeres Tamás-Vass László:Andragógiai ismeretek III.NSZFI, Budapest. Czobor Zsuzsa (1998): Kompetenciaszótár. A kompetenciák rendezett leírás. CEU Budapest. Csapó Benő (2003): Tudás és kompetenciák. In. A tanulás fejlesztése. OKI, Budapest. Kleisz Teréz-Reisz Teréz-Kocsis Mihály: Szöveggyűjtemny a kulcskompetenciák, a tanulás és motiváció kérdésköréhez.In. Benede András-Koltai Dénes-Szekeres Tamás-Vass László:Andragógiai ismeretek III.NSZFI, Budapest. Kraiciné Szokoly Mária (2006): Pedagógus-andragógus szerepek és kompetenciák az ezredfordulón. ELTE, Budapest

Irodalom angol

Bajusz Klára(2008): A felnőttkorban szükséges kulcskompetenciák. In. Benede András-Koltai Dénes-Szekeres Tamás-Vass László:Andragógiai ismeretek III.NSZFI, Budapest. Czobor Zsuzsa (1998): Kompetenciaszótár. A kompetenciák rendezett leírás. CEU Budapest. Csapó Benő (2003): Tudás és kompetenciák. In. A tanulás fejlesztése. OKI, Budapest. Kleisz Teréz-Reisz Teréz-Kocsis Mihály: Szöveggyűjtemny a kulcskompetenciák, a tanulás és motiváció kérdésköréhez.In. Benede András-Koltai Dénes-Szekeres Tamás-Vass László:Andragógiai ismeretek III.NSZFI, Budapest. Kraiciné Szokoly Mária (2006): Pedagógus-andragógus szerepek és kompetenciák az ezredfordulón. ELTE, Budapest

Tantárgyfelelős intézet kódja

TKI

Tantárgyfelelős oktató

Barabásné dr. Kárpáti Dóra