Főoldal > 2023/24-es tanév képzési programja > A kisebbségek andragógiája

Tantárgy kódja

ADM2318

Tantárgy neve

A kisebbségek andragógiája

Tantárgy angol neve

Andragogy of Minorities

Kredit

4

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

Megismertesse a hallgatókkal a hátrányos helyzetű kisebbségi csoportok, az oktatás és a munkaerőpiac világától távol állók felnőttoktatás nyújtotta integrációs lehetőségeit. A hazai és a nemzetközi kutatások eredményeinek elemzésével és ezek felhasználásával új, e témában lefolytatandó önálló kutatások megtervezése.

Cél angol

To form the students' attitude and formal thinking about disadvantage. The subject makes an important rewiew to the understanding of disadvantege.

Tartalom

Az etnikai identitás elemeinek – a születés, család, szülők iskolai végzettsége, gyermekkor és neveltetés, az iskola, továbbtanulás, munka, házasság, szokások, kultúra, sérelmek – szerepe az egyén oktatással kapcsolatos beállítódásában. A kisebbségi csoportok aktuális közoktatási problémái, az integráció és szegregáció magyarországi tapasztalatai és eredményei. Hazai felnőttoktatási kutatások és példák, a „foglalkoztatásba ágyazott képzés” tapasztalatai és nehézségei. Az oktatás nyújtotta kitörési esélyek a felnőttoktatásban, szakképzésben, felsőoktatásban.

Tartalom angol

Refers to belonging to an ethnic goup, the part of one's thinking, perceptions, feeling, behavior. Ethnic awareness, self-identication, attitudes, culture/social identity, reference group identity. Identity stutuses: Identity awareness/comprarison, tolerance, acceptance, pride, synthesis. Theory on identity formation. Stage of develpoment. The schools problems for ethnics group. Integration and segregation in Hungary. The best practices in Hungary. Identity Formation during Adolescene. Positive and negatíve autcome.

Számonkérés

kollokvium

Számonkérés angol

examination

Irodalom

Fónai Mihály-Pénzes Mariann-Vitál Attila (2006): Etnikai szegénység, etnikai egészségi állpot. Krúdy. Nyíregyháza. Forray R. Katalin - Hegedűs T. András(2003): Cigányok, iskola, oktatáspolitika. Új Mandátum, Budapest. Kerülő Judit-Kiss Judit-Mayer József (2007): Kulcshelyzetek. Nyíregyházi Főiskola, Nyíregyháza Krémó Anita (2008): Oktatás és képzés 2010. Oktatási és Kulturális Minisztérium, Budapest. Mayer József (2005): Munka és tanulás. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

Irodalom angol

Fónai Mihály-Pénzes Mariann-Vitál Attila (2006): Etnikai szegénység, etnikai egészségi állpot. Krúdy. Nyíregyháza. Forray R. Katalin - Hegedűs T. András(2003): Cigányok, iskola, oktatáspolitika. Új Mandátum, Budapest. Kerülő Judit-Kiss Judit-Mayer József (2007): Kulcshelyzetek. Nyíregyházi Főiskola, Nyíregyháza Krémó Anita (2008): Oktatás és képzés 2010. Oktatási és Kulturális Minisztérium, Budapest. Mayer József (2005): Munka és tanulás. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

Tantárgyfelelős intézet kódja

TKI

Tantárgyfelelős oktató

Tóthné dr. Kerülő Judit