Főoldal > 2023/24-es tanév képzési programja > A minőségkultúra és fejlesztő értékelés a felnőttképzésen

Tantárgy kódja

ADM2215

Tantárgy neve

A minőségkultúra és fejlesztő értékelés a felnőttképzésen

Tantárgy angol neve

Quality Culture and Developing Evaluation in the Adult Education

Kredit

5

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

2 + 1
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

2

Cél

A hallgatók ismerjék meg a minőségfejlesztés elveit, eszközeit, gyakorlatát, főbb irányait. A gyakorlatorientált gondolkodás, a minőségtudatos magatartás kialakításával legyenek képesek a felnőttképzési programok minőségügyi feladatainak ellátására, reflektív módon elemezni és értékelni az adott folyamatokat, lehetséges perspektíva nyitásával elősegíteni azok továbbfejlesztését. A szerzett tapasztalatok alapján a megőrzendő elemek, jó gyakorlatok beépítésének lehetőségével modernizálják a felnőttképzéssel foglalkozó intézményekben folyó minőségfejlesztést.

Cél angol

Students will learn about the principles of quality development, tools and practices, main directions. The practice-oriented way of thinking, the development of quality-conscious behavior should be accomplished by the students to perform quality assurance tasks of adult education programs, in a reflective way to analyze and evaluate the specific processes with perspective opening to promote their further development. Based on the experience of the retained elements and incorporating good practices to modernize the adult education institutions' quality improvement.

Tartalom

Fogalomértelmezések: minőség, hatásfok (efficiency), hatékonyság (effectiveness) és gazdaságosság (economy) a felnőttképzésben, szerepe a változó társadalmi-gazdasági mikro- és makro-környezetben. A minőségfejlesztés, ellenőrzés, mérés, értékelés szerepe a felnőttképzés folyamatában. A felnőttképzés minőségi értékelésének eszközei és módszerei. A résztvevői (felhasználói) elégedettség fogalma, mérésének módszerei. Tanulótérkép, kompetenciakártya szerepe a felnőttkori tanulásban és egyéni értékfejlesztésben.

Tartalom angol

Interpretations of concepts: quality, efficiency (efficiency), effectiveness (Effectiveness) and economy (Economy) in adult education, the role of the changing socio-economic micro- and macro-environment. The quality improvement, monitoring, measurement, evaluation of the role of adult education process. Adult education tools and methods of quality assessment. The participant (user) satisfaction concept and measurement methods. Learning map, competency card role of adult learning and personal value development.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Csath Magdolna (2004): Stratégiai tervezés és vezetés a 21. században. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest  Csath Magdolna (2005): Minőségstratégia. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest  Döbert, Hans et al. (2002): Die Schulsysteme Europas. Schneider Verlag, Hohengehren  Franz, Julia: Die Regierung der Qualität: Qualitätsmanagement und Machtpraktiken in der Erwachsenenbildung. Saarbrücken: VDM Verlag  Sevidiné Balassa Ildikó (2005): Tanulóközpontú fejlesztő értékelési módszerek. Felnőttképzés, 2005

Irodalom angol

Csath Magdolna (2004): Stratégiai tervezés és vezetés a 21. században. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest  Csath Magdolna (2005): Minőségstratégia. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest  Döbert, Hans et al. (2002): Die Schulsysteme Europas. Schneider Verlag, Hohengehren  Franz, Julia: Die Regierung der Qualität: Qualitätsmanagement und Machtpraktiken in der Erwachsenenbildung. Saarbrücken: VDM Verlag  Sevidiné Balassa Ildikó (2005): Tanulóközpontú fejlesztő értékelési módszerek. Felnőttképzés, 2005

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Márton Sára Katalin