Főoldal > 2023/24-es tanév képzési programja > A pedagógia oktatásának elméleti, gyakorlati kérdései

Tantárgy kódja

PDM1003

Tantárgy neve

A pedagógia oktatásának elméleti, gyakorlati kérdései

Tantárgy angol neve

Practical andTheoretical Questions in Teaching Pedagogy

Kredit

4

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1 (5 féléves képzésben 2)

Cél

Megismertetni a neveléstudomány nevelésfilozófiai, társadalomelméleti, társadalompedagógiai alapjait és a pedagógia, mint tantárgy iskolapedagógiai problémáit. Bevezetni a hallgatókat a pedagógia középiskolai szintű oktatásának elméleti és gyakorlati kérdéseibe, megismertetni a pedagógia tárgyak oktatásának sajátos problémáit és módszereit a felsőoktatásban, a tanárképzésben. Tapasztalatot nyújtani az egyes módszerek alkalmazásáról. A kurzus hozzájárul szakmai kompetenciájuk megalapozásához, erősíti önismeretüket, szakmai szocializációjukat.

Cél angol

Students learn the basic elements education, education philosophy, social theory, and social pedagogy, and pedagogical problems of the subject of pedagogy. Students are introduced into the the theoretical and practical aspects of high-school-level education, and specific problems and methods of teaching in higher education and teacher training. They get experience how to apply the various methods. The course will contribute to the establish of professional competence, strengthen their self-awareness, professional socialization.

Tartalom

A neveléstudomány tantárggyá válása, a pedagógia tantárgyi struktúrája a különböző képzési formákban. Pedagógiai tantárgyak a középiskolában, a felsőoktatásban, tanításuk elméleti, gyakorlati problémái. A pedagógiai tárgyak tanításának módszertana: leggyakoribb módszerek, munkaformák. Közvetlen információgyűjtés a pedagógiai tantárgyak oktatásáról a különböző képzési formákban (hospitálás) – a tapasztalatok elemző feldolgozása. A pedagógiai tananyag tervezése, oktatási folyamattá szerveződése. Pedagógiai projektek tervezése. A tanulásszervezés sajátosságai a pedagógiai tárgyak tanóráin. Innováció a pedagógia tanításában.

Tartalom angol

The science of education, the structure of pedagogy subject in the various training forms. Pedagogical subjects in high school, higher education. Theoretical and practical problems in education . The teaching methodology of teaching subjects: the most common methods and forms of work. Direct collection of information of pedagogical education courses in different training forms (Shadowing) - the analytical processing of experience. The plan of the educational curriculum. Organization of educational process. Planning the pedagogical projects. The characteristics of a learning organization in contact hours of educational subjects. Innovation in education teaching.

Számonkérés

vizsga (kollokvium)

Számonkérés angol

examination (terminal examinations)

Irodalom

Deli Éva-Buda Mariann (2007): Tanulástanítás. Dinasztia Könyvkiadó  Falus Iván (szerk., 2006): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest  Kagan, Spencer (2004): Kooperatív tanulás. Önkonet, Budapest  Nádasi Mária (2003): Projektoktatás – elmélet és gyakorlat. ELTE Neveléstudományi Intézet  Okon, W.(1973): Felsőoktatási didaktika. Felsőoktatási Kutatóközpont

Irodalom angol

Deli Éva-Buda Mariann (2007): Tanulástanítás. Dinasztia Könyvkiadó  Falus Iván (szerk., 2006): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest  Kagan, Spencer (2004): Kooperatív tanulás. Önkonet, Budapest  Nádasi Mária (2003): Projektoktatás – elmélet és gyakorlat. ELTE Neveléstudományi Intézet  Okon, W.(1973): Felsőoktatási didaktika. Felsőoktatási Kutatóközpont

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Szabó Antal