Főoldal > 2023/24-es tanév képzési programja > Sportjátékok elmélete és módszertana II.

Tantárgy kódja

TNM1008

Tantárgy neve

Sportjátékok elmélete és módszertana II.

Tantárgy angol neve

Methodology and theory of sport games II.

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1

Cél

Megismertetni a hallgatókkal a sportág korszerű elméletét, a játék során felhasználható testnevelési játékok szerepét és az oktatás alapvető szakmódszertani alapelveit, eljárásait. Speciálisan felkészíteni a hallgatókat a sportág eredményes oktatására az iskolai és az egyesületi keretek között.

Cél angol

Learning the modern theory of the sport.

Tartalom

A labdarúgás oktatását előkészítő testnevelési játékok szerepének bemutatása. A tárgy oktatásának kapcsolata más sportjátékok tanításával. A játék alapelemeinek oktatásmódszertana, valamint az előkészítő és rávezető gyakorlatok jelentősége az oktatás folyamatában. Támadási és védekezési feladatok, és azok alkalmazási lehetőségeinek bemutatása. Iskolai bajnokság megszervezése, a labdarúgás megszerettetése. Szabályismeret, játékvezetői, illetve versenybírói ismeretek és gyakorlottság.

Tartalom angol

Presenting the basic elements and teaching methodology of the game. Possibilities for the application of attack and defence tasks.

Számonkérés

félévközi zh kollokvium

Számonkérés angol

mid-term test examination

Irodalom

BRUGGMANN, B. (szerk.) (2003): 1020 gyermekfutball játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 304. ISBN: 9639310867. BICSKEI B. (1997): Utánpótláskorú labdarúgók felkészítése. Aréna 2000 – Sportfutár, Budapest, 330. ISBN: 963 85515 2 6. BOTH J. (1999). A futball egy nagy játék I-II. Both és társa Kiadó, Budapest- Herminamező, 378.; 299. ISBN: 9630370999. GÖTL B.(2002): Labdarúgás, lépésről lépésre. Magyar Sporttudományi Társaság, Budapest, 248. ISBN: 963-204-287-5. MÓNUS A.(szerk.) (2001): Új kihívások a gyermeklabdarúgásban. Fair Play Sport, Budapest, 184. A labdarúgás játékszabályai. MLSZ.

Irodalom angol

BRUGGMANN, B. (szerk.) (2003): 1020 gyermekfutball játék és gyakorlat. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs, 304. ISBN: 9639310867. BICSKEI B. (1997): Utánpótláskorú labdarúgók felkészítése. Aréna 2000 – Sportfutár, Budapest, 330. ISBN: 963 85515 2 6. BOTH J. (1999). A futball egy nagy játék I-II. Both és társa Kiadó, Budapest- Herminamező, 378.; 299. ISBN: 9630370999. GÖTL B.(2002): Labdarúgás, lépésről lépésre. Magyar Sporttudományi Társaság, Budapest, 248. ISBN: 963-204-287-5. MÓNUS A.(szerk.) (2001): Új kihívások a gyermeklabdarúgásban. Fair Play Sport, Budapest, 184. A labdarúgás játékszabályai. MLSZ.

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Kiss Kálmán