Főoldal > 2023/24-es tanév képzési programja > Torna elmélete és szakmódszertana

Tantárgy kódja

TNM1005

Tantárgy neve

Torna elmélete és szakmódszertana

Tantárgy angol neve

Methodology and theory of gymnastics

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1 v 2 (5 féléves képzésben 2)

Cél

A hallgató ismerje meg mélyrehatóbban, a sporttorna alapfogalmait, szaknyelvét, mozgásanyagát, ennek széleskörű differenciált alkalmazási lehetőségeit és korszerű oktatási módszereit.

Cél angol

The students get to know in depth the basic concepts of sports tournaments, professional language, movement and the application of this broad differentiation potential and modern teaching methods.

Tartalom

Általános és középiskolai tanterv torna sportági követelményeinek elsajátítása, oktatásmódszertana és a segítségadás jelentősége. A sporttorna oktatásához szükséges specifikus kondicionális és koordinációs képességek fejlesztése. Az ízületi mozgékonyság hatékony növelésének elméleti és gyakorlati ismeretei a torna mozgásanyagának tükrében (stretching). Minitramp és gumiasztal mozgásanyagának alap szintű ismerete, mint az életen át végezhető sportmozgás életmódba való beépítése és örömforrás jellegének kidomborítása. Szabályismeret. Iskolai és diákolimpiai tornaversenyek rendezése és lebonyolítása. A torna mozgásanyagának megszerettetése, a tornász tehetség ismérvei, kiválasztás alapelvei.

Tartalom angol

Sport requirements for primary and secondary school curriculum, learning exercises, teaching methodology and providing assistance significance. Development of specific conditional and coordination capabilities required for the sport of gymnastics teaching.

Számonkérés

félévközi zh kollokvium

Számonkérés angol

mid-term test examination

Irodalom

BEJEK K., HAMAR P. (1996): Torna ABC. Okker Kiadó. Budapest. 316 p. DONÁTH F., HAMZA I., MOLNÁR F., VÍGH L. (1996): Torna az iskolában. MTE. Budapest. 208 p. FARKAS GY. (1995): Torna II. (Sporttorna). Papír - Press. Budapest. 300 p. HAMZA I., KARÁCSONY I., MOLNÁR F. VÍGH L., GYULAI G., (2000): Torna 1x1. Hamza István magánkiadása, Budapest, 240. HONFI L., SZATMÁRI Z. (2011): A sporttorna elmélete és gyakorlata. Dialóg- Campus Kiadó, Pécs-Budapest Digitális könyvfejezet. 144.

Irodalom angol

BEJEK K., HAMAR P. (1996): Torna ABC. Okker Kiadó. Budapest. 316 p. DONÁTH F., HAMZA I., MOLNÁR F., VÍGH L. (1996): Torna az iskolában. MTE. Budapest. 208 p. FARKAS GY. (1995): Torna II. (Sporttorna). Papír - Press. Budapest. 300 p. HAMZA I., KARÁCSONY I., MOLNÁR F. VÍGH L., GYULAI G., (2000): Torna 1x1. Hamza István magánkiadása, Budapest, 240. HONFI L., SZATMÁRI Z. (2011): A sporttorna elmélete és gyakorlata. Dialóg- Campus Kiadó, Pécs-Budapest Digitális könyvfejezet. 144.

Tantárgyfelelős intézet kódja

TSI

Tantárgyfelelős oktató

Pásztorné dr. Batta Klára