Tantárgy kódja

PDM1005

Tantárgy neve

Euroharmonizáció

Tantárgy angol neve

European Harmonization

Kredit

4

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

5 féléves képzésben: PDM1001

Ajánlott félév

2 (5 féléves képzésben 4)

Cél

A hallgatók kompetenciát szereznek a különböző európai és Európán kívüli iskolarendszerek, tanárképzési modellek, koncepciók összehasonlító elemzésében.

Cél angol

The students acquire competence in various European and non-European school systems, teacher training models, comparative analysis of concepts.

Tartalom

A tantárgy azokra a kihívásokra fókuszál, melyek az euroharmonizáció, az Európai Unióhoz való csatlakozás oktatásügyi, illetve oktatáspolitikai vonzatai, változásai lehetnek. Így nemcsak az eltérő iskolarendszerek összehasonlító elemzésére kerül sor, hanem az európai tanárképzésre, az ifjúságügyre, a munkaerő-piaci lehetőségekre. Tárgya a globalizálódás, az európai integráció és oktatás összefüggése, az Európai Unió és az OECD tevékenysége az oktatás területén, továbbá ezen nemzetközi szervezetek által készített ország-tanulmányok, Magyarország helyzete a többi európai, illetve Európán kívüli térség országai között.

Tartalom angol

The course focuses on the challenges that the euro harmonization with the European Union impact on education and educational policy. Thus, not only the differences in school systems will be analyzed, but also the European teacher training, youth affairs, the opportunities of labor market. The globalization context with European integration and education, the European Union's and the OECD's activities in the field of education, as well as country studies prepared by those international organizations. Hungary's situation among the other European and non-European countries.

Számonkérés

vizsga (kollokvium)

Számonkérés angol

examination (terminal examinations)

Irodalom

Barakonyi Károly (2004): Rendszerváltás a felsőoktatásban-Bologna folyamat, modernizáció. Akadémiai Kiadó, Budapest  Barakonyi Károly (2006): EFT kompatibilis mesterszakok. Iskolakultúra. 3. 90-109.  Hrubos Ildikó-Szentannai Ágota-Veroszta Zsuzsanna (2003): A „bolognai” folyamat. Oktatáskutató Intézet- Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest  Kozma Tamás (szerk., 1998): Euroharmonizáció. OKI, Budapest  Oktatás rejtett kincs (1997): UNESCO könyvek. Osiris Kiadó, Budapest

Irodalom angol

Barakonyi Károly (2004): Rendszerváltás a felsőoktatásban-Bologna folyamat, modernizáció. Akadémiai Kiadó, Budapest  Barakonyi Károly (2006): EFT kompatibilis mesterszakok. Iskolakultúra. 3. 90-109.  Hrubos Ildikó-Szentannai Ágota-Veroszta Zsuzsanna (2003): A „bolognai” folyamat. Oktatáskutató Intézet- Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest  Kozma Tamás (szerk., 1998): Euroharmonizáció. OKI, Budapest  Oktatás rejtett kincs (1997): UNESCO könyvek. Osiris Kiadó, Budapest

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Hollósi Hajnalka Zsuzsanna