Főoldal > 2023/24-es tanév képzési programja > Oktatószerepek az információs, kommunikációs társadalomban

Tantárgy kódja

PDM2001

Tantárgy neve

Oktatószerepek az információs, kommunikációs társadalomban

Tantárgy angol neve

Teacher Roles in Information and Communication Society

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

1 (5 féléves képzésben 3)

Cél

Váljanak világossá a hallgatók számára a modern kor, napjaink oktatói szerepelvárásai és azok teljesíthetőségének alapvető követelményei. Nyerjenek betekintést a magyar közoktatás szerkezeti és továbbhaladási folyamataiba, megismerve azokat a törekvéseket, melyek kiterjesztik a tanulást bizonyos társadalmi csoportokra. Szerezzenek alapvető tájékozottságot a különböző képzési formákban hatékony oktatói szerepekről.

Cél angol

Become clear to students the expectations of the teaching role of the modern era; and their basic requirements. Gain insight into the Hungarian public education movement, structure and processes; getting to know the efforts that extend the learning of certain social groups. Get a basic awareness of teaching roles which is effective a variety of delivery modes.

Tartalom

A globalizáció, az információs társadalom/tudás alapú társadalom jellemzői és informatikai vonatkozásai. Az oktatási rendszer vertikális és horizontális szerkezetének átalakulása, tekintettel a humán tőke – LLL, tudás alapú társadalom kívánalmaira. A Nemzeti Fejlesztési Terv és az egész életen át történő tanulás stratégiája, mindezek összefüggése az oktatás szervezésével. Nyitott tanulási környezet. A számítógép és az e-learning képzés felhasználása során megváltozott oktatói szerepek elvárásai. A tanár szerepe a virtuális oktatásban, a távoktatásban és a korszerű felnőttoktatásban. A fejlesztői, a konzulensi és a tutori szerep alapvető sajátosságai, jellemző vonásai. Az irányítási, szabályozási, ellenőrzési és értékelési funkciók érvényesülése az új oktatói szerepekben.

Tartalom angol

Globalization, the characteristics of the information and knowledge society. The vertical and horizontal structural transformation of the education system. Human capital, LLL, knowledge-based society. The strategy of National Development Plan and Life Long Learning and their conntact whith the organization of education. Open learning environment. Changes in teaching roles due to the use of computers and e-learning courses. The role of teachers in virtual education, tele-education and modern adult education. Basic features of the roles of the Developer, a consultant and tutor. The features of the governance, regulatory, monitoring and evaluation in the new teaching roles.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

E-learning. Educatio, 2003. ősz  Gracsarov Andrea–Hajdú Valéria (2003): Oktatásszervezés a gyakorlatban. SZÁMALK, Budapest  Harangi László–Kelner Gitta (szerk, 2003): Az e-learning szerepe a felnőttoktatásban és –képzésben. Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest  Kárpáti Andrea (szerk.: 2002): Informatikai módszerek az oktatásban. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest

Irodalom angol

E-learning. Educatio, 2003. ősz  Gracsarov Andrea–Hajdú Valéria (2003): Oktatásszervezés a gyakorlatban. SZÁMALK, Budapest  Harangi László–Kelner Gitta (szerk, 2003): Az e-learning szerepe a felnőttoktatásban és –képzésben. Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest  Kárpáti Andrea (szerk.: 2002): Informatikai módszerek az oktatásban. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Szabó Antal