Főoldal > 2023/24-es tanév képzési programja > Az informatika tanítása IV.

Tantárgy kódja

INO8004

Tantárgy neve

Az informatika tanítása IV.

Tantárgy angol neve

Teaching of informatics IV.

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

8

Cél

Az elemi (általános és középiskolai) megoldások, szakmai megoldások, a szakma elemi alkalmazása és a megoldások összehasonlítása. A Sulinet Digitális Tudásbázis webes felületének használata. Fogyatékkel élő emberek esélyegyenlőségének növelése korszerű informatikai módszerekkel és eszközökkel: látássérültek és vakok; hallássérültek és siketek; diszlexiások és diszgráfiások; mozgássérültek; különböző módon és fokban értelmi fogyatékosok; halmozottan hátrányos helyzetű emberek esetén.

Cél angol

Elementary applications in order to develop future skills needed in proper domains of the life (in primary and secondary school of). The use of the “Sulinet Digitális Tudásbázis” website. Increase of equal opportunities for people with disabilities, using information technology.

Tartalom

Játékos oktatóprogramok elemi iskolásoknak. Sulinet. Beszélő alkalmazások vakoknak. Játékok: stratégiai, gondolkodásfejlesztő, grafikai. Intelligencia-, memória-, gyorsaság-fejlesztő alkalmazások: Lumosity.

Tartalom angol

Aspects of teaching programs. Results of computer aided teaching. Advantages, disadvantages and thrift of computer aided teaching. Simple teaching programs in primary school. Help pupils keep their brains challenged and train core cognitive abilities: Lumosity.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

1. Forgó Sándor: Multimédia felhasználói programok értékelési szempontjai. 1999. 2. Forgó Sándor - Hauser Zoltán - Kis-Tóth Lajos: Médiainformatika. Lyceum Kiadó 2001. 3. Izsó Lajos: Multimédia oktatási anyagok kidolgozásának és alkalmazásának pedagógiai, pszichológiai és ergonómiai alapjai. BME TK, 1998. 4. Hárs István: Számítástechnikával támogatott oktatás. Talentum Kft. Bp. 1998. 5. Horváth László, Szlávi Péter, Zsakó László: Modellezés és szimuláció, ELTE IK, 2005. 6. Kárpáti Andrea: Oktatási szoftverek minőségének vizsgálata. 2000. 7. Kósa András (szerk.): Távoktatási programok és tananyagok minőségvizsgálati és minősítési eljárása 1999. 8. Szűcs Pál: Személyi számítógépek az oktatásban, OMIKK 1986. 9. Szűcs Pál: Számítógépes oktatási programok tervezésének módszertana Bp.: OMIKK, 1987. 10. Turcsányiné Szabó Márta – Zsakó László: Comenius Logo gyakorlatok. Kossuth Kiadó, 1997. 11. http://tudasbazis.sulinet.hu

Irodalom angol

1. Watson, D., Tinsley, D.: Integrating Information Technology into Education. Chapman and Hall, London, 1996. 2. Evangelia Gouli: Concept Mapping in Didactics of Informatics. Assessment as a Tool for Learning in Web-based and Adaptive Educational Environments cgi.di.uoa.gr/~phdsbook/files/gouli.pdf 3. http://www.lumosity.com

Tantárgyfelelős intézet kódja

MII

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Ionescu Klára