Tantárgy kódja

ENO1022

Tantárgy neve

Szolfézs 2.

Tantárgy angol neve

Solfege 2.

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

ENO1021

Ajánlott félév

2

Cél

A zenei írás-olvasás és a hallási készség fejlesztése különféle gyakorlati tevékenységek révén. A zeneelmélet és zenetörténet tantárgyak e félévben tanult ismereteinek megerősítése, bővítése, gyakorlati alkalmazása. Magas szintű elméleti és gyakorlati felkészültsége által a hallgató legyen alkalmas a gyerekek alkotó és önkifejező tevékenységének irányítására. Képes legyen a zenei tehetség felismerésére és gondozására. Speciális ismeretei által tudja fejleszteni a tanuló zenei emlékezetét, fantáziáját, koncentrációját és tájékozódását a zeneművekben.

Cél angol

Developing skills of musical literacy and hearing with the help of different practical exercises. Consolidating, expanding and implementing the material learned in courses such as Music Theory and Music History. It is expected that the student, through highly professional theoretical and practical knowledge, should be able to guide pupils’ creative and self-expressing activities. The student should be able to recognize and foster musical talent. Through their special knowledge, they are expected to improve pupils’ memory, imagination, concentration and familiarity with music pieces.

Tartalom

Egy- és többszólamú éneklés, laprólolvasás, diktálás, memorizálás, transzponálás, lejegyzés, hallásgyakorlatok, ének-zongorás gyakorlatok. Zeneelméleti ismeretek a gyakorlatban, elsősorban a gregorián és reneszánsz polifónia anyagából merítve. Népdalok, népdalelemzés.

Tartalom angol

Monophonic and polyphonic singing. Playing at sight, melodic dictation, memorizing (Gregorian, early polyphonic, Renaissance polyphonic songs of the middle class, and madrigals). Folk songs, folk song analysis.

Számonkérés

Zárthelyi dolgozatok, zenei beszámolók, szóbeli beszámolók, folyamatos munka.

Számonkérés angol

In-class tests, musical presentations, oral presentations, continuous work.

Irodalom

• Dobszay László – Mezei János: Könnyű középkori egyházi kórusok. Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Tanszék, Budapest, 2000. • Dobszay László: Gregorián példatár.In: Egyházzenei Füzetek. Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Tanszék, Budapest, 2000. •Szendrei Janka (közr.) GuillaumeDufay: 15 himnusz. Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Tanszék, Budapest, 2000. • Lassus: 24 kétszólamú motetta. EMB, Budapest, 2009. • Legányné Hegyi Erzsébet: Stílusismeret I. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1982

Irodalom angol

• Dobszay László – Mezei János: Könnyű középkori egyházi kórusok. Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Tanszék, Budapest, 2000. • Dobszay László: Gregorián példatár.In: Egyházzenei Füzetek. Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Tanszék, Budapest, 2000. •Szendrei Janka (közr.) GuillaumeDufay: 15 himnusz. Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Tanszék, Budapest, 2000. • Lassus: 24 kétszólamú motetta. EMB, Budapest, 2009. • Legányné Hegyi Erzsébet: Stílusismeret I. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1982

Tantárgyfelelős intézet kódja

ZEI

Tantárgyfelelős oktató

Ferencziné dr. Ács Ildikó

Ekvivalencia

ENB1306