Főoldal > 2023/24-es tanév képzési programja > Értékközvetítő tréning

Tantárgy kódja

SPB2302

Tantárgy neve

Értékközvetítő tréning

Tantárgy angol neve

Value Intermediating Training

Kredit

2

Félévi követelmény

Minősített aláírás

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

5

Cél

Legyenek képesek a hallgatók az értékvezérelt viselkedés egyes elemeinek felismerésére, saját értékrendszerük megismerésére, tisztázására.

Cél angol

Students should be able to recognize certain elements of the value-driven behaviors, understanding their value systems.

Tartalom

L. Raths (1966) szerint hét részfolyamatból épül fel az értékelés, értékválasztás folyamata:1. tetszés és megbecsülés, 2. ha erre lehetőség adódik, ennek kinyilvánítása, 3. alternatívák közüli választás, 4. a következmények mérlegelése alapján történő választás, 5. a szabad választás, 6. a cselekvés és a séma szerinti cselekvés, 7. következetesség és ismétlődés. Raths koncepciójának megfelelően olyan módszerek alkalmazása, melyek alternatív gondolkodási és viselkedési módokat mutatnak be, ezzel segítve a személyiséget a saját értéktudat kialakításában. Ilyenek például rangsoroltatás, szokások, sémák összegyűjtése és elemzése, alternatív viselkedési módok gyakoroltatása, nyílt beszélgetések.

Tartalom angol

Raths concept, the use of methods that are presented alternative ways of thinking and behaving, helping in their personality development of value consciousness. According to L. Raths (1966) valuing and value selection is constructed of seven partial processes.: 1. affinity and appraisal, 2.demonstrating these, when possible, 3. choice among alternatives, 4. selection on the basis of consequence assessment, 5. free choice, 6. action and scheme oriented action, 7. consequency and repetition. Based on Raths’ concept, application of methods that demonstrate behavioural models requiring alternative thinking and acting, thus helping personalities to develop a private value system. For example grading lists, collecting and analyzing customs, schemes, practicing alternative behaviour models, open conversations.

Számonkérés

minősített aláírás

Számonkérés angol

signature with qualification

Irodalom

· Bugán Antal (1994): Érték és viselkedés. Akadémiai Kiadó. Budapest. · Dúró Lajos- Kékes szabó Mihály- Pigler László (2005): Nevelés és értékkutatás. BSS-INFO Kiadó · Lappint Árpád (1998): Érték és nevelés. (szöveggyűjtemény) Comenius Bt. · Szilágyi Klára (szerk, 1995): Útmutató a strukturált csoportfoglalkozások vezetéséhez. Gödöllő. · Szilágyi Klára (szerk., 1987): Érték és munka. Oktatáskutató Intézet, Budapest

Irodalom angol

· Bugán Antal (1994): Érték és viselkedés. Akadémiai Kiadó. Budapest. · Dúró Lajos- Kékes szabó Mihály- Pigler László (2005): Nevelés és értékkutatás. BSS-INFO Kiadó · Lappint Árpád (1998): Érték és nevelés. (szöveggyűjtemény) Comenius Bt. · Szilágyi Klára (szerk, 1995): Útmutató a strukturált csoportfoglalkozások vezetéséhez. Gödöllő. · Szilágyi Klára (szerk., 1987): Érték és munka. Oktatáskutató Intézet, Budapest

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Baracsi Ágnes Erzsébet