Tantárgy kódja
SPB1728
Tantárgy neve
Szociálpedagógia gyakorlat
Tantárgy angol neve
The Practice of Social Pedagogy
Kredit
2
Félévi követelmény
Minősített aláírás
Féléves órszám
0 + 45
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
SPB1121
Ajánlott félév
2
Cél
A szociálpedagógia elméleti tárgyhoz kapcsolódva járuljon hozzá a különböző szociálpedagógiai színtereken és célcsoportokkal folytatott munka megismeréséhez, valamint szociálpedagógia problémák felismeréséréhez, illetve a hallgatók szociális attitűdjének erősítéséhez.
Cél angol
Its purpose is to practice theoretical knowledge in practice.
Tartalom
Közoktatási intézmények alapfunkcióinak megismerése különös tekintettel a hátrányos-és veszélyeztetett gyermekekre. Iskolai alapközösségek (osztályok, kortárscsoportok) megismerése hétköznapi és tudományos szinten. A gyermekvédelem intézményrendszerének működési sajátosságai. Életvitelbeli, gondozásbeli segítséget igénylő felnőtteket ellátó intézmények funkcióinak, tevékenységének megfigyelése.
Tartalom angol
Social pedagogy in practice. Gaining experience in fields of social work institution activities. Getting to know various stages of everyday work, competence of workers thereof, everyday life, administration, clientele of the institutions, the applied educational methods – the core of the assistance operation.
Számonkérés
minősített aláírás
Számonkérés angol
signature with qualification
Irodalom
· Kósáné Ormai Vera (1999): Pszichológus az iskolában. Okker. Budapest
· Kozma Tamás-Tomasz Gábor (2003): Szociálpedagógia. Szgy. Osiris Kiadó. Budapest.
· Mészáros Aranka (szerk.) (2004): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. ELTE
Eötvös Kiadó Kft, Budapest
· Várnagy E.-Várnagy P (2000).: A hátrányos helyzet pedagógiája. Corvinus. Pécs.
· Veczkó József (2007): Gyermekvédelem pszichológiai és pedagógiai nézőpontból.
Nemzeti Tankönyvkiadó Zrt. Budapest
Irodalom angol
· Kósáné Ormai Vera (1999): Pszichológus az iskolában. Okker. Budapest
· Kozma Tamás-Tomasz Gábor (2003): Szociálpedagógia. Szgy. Osiris Kiadó. Budapest.
· Mészáros Aranka (szerk.) (2004): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. ELTE
Eötvös Kiadó Kft, Budapest
· Várnagy E.-Várnagy P (2000).: A hátrányos helyzet pedagógiája. Corvinus. Pécs.
· Veczkó József (2007): Gyermekvédelem pszichológiai és pedagógiai nézőpontból.
Nemzeti Tankönyvkiadó Zrt. Budapest
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Takács Tamara