Tantárgy kódja

SPB2308

Tantárgy neve

Integrált nevelés

Tantárgy angol neve

Integrated Education

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 1
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

SPB1123

Ajánlott félév

5

Cél

Az integrált nevelés fogalmi tisztázása mellett lehetséges alkalmazási területeinek bemutatása. Az integrált nevelés nemzetközi és hazai tendenciáinak összehasonlító vizsgálata. Az integrált nevelés területén alkalmazható elméleti és gyakorlati eljárások, módszerek alkalmazási lehetőségei.

Cél angol

Facilitating the emergence of inclusive approach.

Tartalom

Az integrált nevelés: Az integrált nevelés fogalmi meghatározása. Integráció és/vagy inklúzió. A speciális nevelés. Az integráció lehetősége a fogyatékosoknál: A fogyatékosság főbb területei. Az alkalmazás lehetőségei és ajánlott módszerei. A kisebbséghez tartozó gyermekek integrált oktatása: A multikulturalizmus és az interkulturalizmus fogalma, tartalma és problémái. A nemzetközi helyzet: Speciális nevelés Európa államaiban. A pedagógusképzés problémái.

Tartalom angol

Understanding basic notions (integration, segregation, inclusive education, special educational need, forms of integration. Legal background and history of integration. Specific education for children with special educational needs and with disadvantages. Admissive schools (personal and material conditions). Integration practice in Hungary – research experience, int egration models. Practical differentiation.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

1. Csányi Yvonne (szerk.): Együttnevelés-Speciális igényű tanulók az iskolában. Az integrált fejlesztés lehetőségei. Iskolafejlesztési Alapítvány OKI Iskolafejlesztési Központ, Budapest, 1993 2. Madácsi Mária-Tarnai Ottóné (szerk.): Integrált nevelés. Szöveggyűjtemény. Nyíregyháza, 1997 3. Educatio, 1999-Nyár. Cigányok 4. Radnóti Katalin (szerk.): A projektpedagógia, mint az integrált nevelés egy lehetséges eszköze,Bp. Educatio, 2008 5. Németh Szilvia (szerk.): Integráció a gyakorlatban, Bp., OKI, 2006

Irodalom angol

1. Csányi Yvonne (szerk.): Együttnevelés-Speciális igényű tanulók az iskolában. Az integrált fejlesztés lehetőségei. Iskolafejlesztési Alapítvány OKI Iskolafejlesztési Központ, Budapest, 1993 2. Madácsi Mária-Tarnai Ottóné (szerk.): Integrált nevelés. Szöveggyűjtemény. Nyíregyháza, 1997 3. Educatio, 1999-Nyár. Cigányok 4. Radnóti Katalin (szerk.): A projektpedagógia, mint az integrált nevelés egy lehetséges eszköze,Bp. Educatio, 2008 5. Németh Szilvia (szerk.): Integráció a gyakorlatban, Bp., OKI, 2006

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Pornói Imre