Tantárgy kódja
SPB2308
Tantárgy neve
Integrált nevelés
Tantárgy angol neve
Integrated Education
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Heti óraszám
0 + 1
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
SPB1123
Ajánlott félév
5
Cél
Az integrált nevelés fogalmi tisztázása mellett lehetséges alkalmazási területeinek bemutatása. Az integrált nevelés nemzetközi és hazai tendenciáinak összehasonlító vizsgálata. Az integrált nevelés területén alkalmazható elméleti és gyakorlati eljárások, módszerek alkalmazási lehetőségei.
Cél angol
Facilitating the emergence of inclusive approach.
Tartalom
Az integrált nevelés: Az integrált nevelés fogalmi meghatározása. Integráció és/vagy inklúzió. A speciális nevelés. Az integráció lehetősége a fogyatékosoknál: A fogyatékosság főbb területei. Az alkalmazás lehetőségei és ajánlott módszerei. A kisebbséghez tartozó gyermekek integrált oktatása: A multikulturalizmus és az interkulturalizmus fogalma, tartalma és problémái. A nemzetközi helyzet: Speciális nevelés Európa államaiban. A pedagógusképzés problémái.
Tartalom angol
Understanding basic notions (integration, segregation, inclusive education, special educational need, forms of integration. Legal background and history of integration. Specific education for children with special educational needs and with disadvantages. Admissive schools (personal and material conditions). Integration practice in Hungary – research experience, int
egration models. Practical differentiation.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
1. Csányi Yvonne (szerk.): Együttnevelés-Speciális igényű tanulók az iskolában. Az integrált fejlesztés
lehetőségei. Iskolafejlesztési Alapítvány OKI Iskolafejlesztési Központ, Budapest, 1993
2. Madácsi Mária-Tarnai Ottóné (szerk.): Integrált nevelés. Szöveggyűjtemény. Nyíregyháza, 1997
3. Educatio, 1999-Nyár. Cigányok
4. Radnóti Katalin (szerk.): A projektpedagógia, mint az integrált nevelés egy lehetséges eszköze,Bp.
Educatio, 2008
5. Németh Szilvia (szerk.): Integráció a gyakorlatban, Bp., OKI, 2006
Irodalom angol
1. Csányi Yvonne (szerk.): Együttnevelés-Speciális igényű tanulók az iskolában. Az integrált fejlesztés
lehetőségei. Iskolafejlesztési Alapítvány OKI Iskolafejlesztési Központ, Budapest, 1993
2. Madácsi Mária-Tarnai Ottóné (szerk.): Integrált nevelés. Szöveggyűjtemény. Nyíregyháza, 1997
3. Educatio, 1999-Nyár. Cigányok
4. Radnóti Katalin (szerk.): A projektpedagógia, mint az integrált nevelés egy lehetséges eszköze,Bp.
Educatio, 2008
5. Németh Szilvia (szerk.): Integráció a gyakorlatban, Bp., OKI, 2006
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Pornói Imre