Tantárgy kódja

SMB1462

Tantárgy neve

Marketing II.

Tantárgy angol neve

Marketing II.

Kredit

3

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

SMB1461

Ajánlott félév

5

Cél

A tananyag a marketing lényegének és szemléletmódjának elsajátítását tűzi ki célul. A hallgatók ismerjék meg a marketing fogalomrendszerét és a marketing környezetrendszerét. Sajátítsa el a piac működését marketing szempontok alapján. Értelmezze a marketingmixet ismerje annak jelentőségét. A reklám lényegének, jelentőségének megismerése, a különböző reklámeszközök és reklámhordozók megkülönböztetése és alkalmazási formáinak elsajátítása.

Cél angol

The course aims to raise "manager" students awareness of the special features of the business organizations marketing activities, design, and with the macro-micro environment trends that influence specific marketing strategies, and service management elements.

Tartalom

Marketing MIX és elemei Marketing kommunikációs folyamat elemei, értelmezése, a célközönség meghatározása Eladószemélyzet tervezése, irányítása és menedzselése A marketing tevékenység tervezése és a teljesítmény ellenőrzése

Tartalom angol

Steps of marketing strategy, a market environment of organizations, market segmentation, major consumer groups and trends in the consumers market, Quality management activities in services, planning and conducting customer satisfaction studies. Making satisfaction questionnaire.

Számonkérés

1. Évközi Zh dolgozat: 15 p. 2. Évközi Zh dolgozat: 15 p. Egyéni projektfeladat: 15 p. Év végi Zh dolgozat: 65 p. Összesen: 100 p. Elégséges szint: 51%-tól

Számonkérés angol

1. mid-term test: 15 p. 2. mid-term test: 15 p. Individually project: 15p. End-term test: 65 p. Total: 100 p. 2 (Pass): by 51%

Irodalom

Józsa, L.: Marketing-stratégia. Józsa, L. – Piskóti, I. – Rekettye, G. – Veres, Z. : Döntésorientált Marketing. Kotler, P.: Marketing Menedzsment

Irodalom angol

Palmer, A.: Marketing - theory and practice. Zeithaml,V. - Bittner, M.J.- Gremler, D.: Services Marketing. Beal, A.E.: Strategic Market Research: A Guide to Conducting Research that Drives Businesses

Tantárgyfelelős intézet kódja

GTI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Magyar Zoltán