Tantárgy kódja
SPB1613
Tantárgy neve
A tanulás formális és nem formális színterei
Tantárgy angol neve
Organization of Education
Kredit
2
Félévi követelmény
Vizsga
Heti óraszám
2 + 1
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
SPB1123
Ajánlott félév
4
Cél
Megismertetni a szociálpedagógia szakos hallgatókat az élethosszig tartó tanulás újszerű értelmezésével, tanulási formáival (formális, nonformális, informális tanulás) és színtereivel. Képessé tenni a hallgatókat a munkaerőpiacra belépni nem tudó, illetve kiszorulók problémáinak felismerésére és elemzésére. Képessé tenni a hallgatókat a nem formális tanulási lehetőségek szervezési, megvalósítási feladatainak ellátására.
Cél angol
Prepare higher social worker assistants to help those who need in education, training
supply activities.
Tartalom
Didaktikai alapfogalmak, tanulásfelfogások. Az Európai Unió elvei az élethosszig tartó tanulásról, a kialakítandó kulcskompetenciákról. A formális, nonformális, informális tanulás céljai, sajátosságai. A munkahelyek, ifjúsági szervezetek, művészeti csoportok, egyházak, civil szerveződések szerepe a tanulásban. Tanfolyamok, képzések, szervezésének elvi és módszertani sajátosságai, projektmenedzsmentje. Irányított beszélgetések, a tréningek, a dráma-és szituációs játékok alkalmazásának jellegzetességei. Jó gyakorlatok az oktatásból, képzésből kiszoruló fiatalok képzésében.
Tartalom angol
The characteristics of formal and non-formal education. The role of non-formal learning individual lifestyles. The concept of non-formal learning. Regulations necessary in school and non-school training organization, the Public Education Act, the Vocational Training Act, the Higher Education Act, the Adult Education Act. General rules of training institutes registration. Phases, scheduling in course organization, the structure of training, definition of subjects, participants of courses, personal and objective conditions, infrastructure, conduct of training, technical conditions of application, first encounter with students, information provision, provision of textbooks, administration files of trainings, general rules of organizing qualifying examinations.
Számonkérés
kollokvium
Számonkérés angol
examination
Irodalom
1. Görög Mihály (2001): Bevezetés a projektmenedzsmentbe. Aula, Budapest.
2. Horváth H. Attila (2010): Informális tanulás. Gondolat Kiadó, Budapest.
3. Torgyik Judit (2013): A tanulás színterei felnőtt- és időskorban. Eötvös József Könyvkiadó.
Budapest.
4. Tót Éva (2008): A nem-formális és informális tanulás elismerése. Oktatási és Kulturális
Minisztérium.
Irodalom angol
1. Görög Mihály (2001): Bevezetés a projektmenedzsmentbe. Aula, Budapest.
2. Horváth H. Attila (2010): Informális tanulás. Gondolat Kiadó, Budapest.
3. Torgyik Judit (2013): A tanulás színterei felnőtt- és időskorban. Eötvös József Könyvkiadó.
Budapest.
4. Tót Éva (2008): A nem-formális és informális tanulás elismerése. Oktatási és Kulturális
Minisztérium.
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Baracsi Ágnes Erzsébet
Ekvivalencia
SPB1610