Főoldal > 2023/24-es tanév képzési programja > A tanulás formális és nem formális színterei

Tantárgy kódja

SPB1613

Tantárgy neve

A tanulás formális és nem formális színterei

Tantárgy angol neve

Organization of Education

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 1
Elmélet + Gyakorlat

Előkövetelmény

SPB1123

Ajánlott félév

4

Cél

Megismertetni a szociálpedagógia szakos hallgatókat az élethosszig tartó tanulás újszerű értelmezésével, tanulási formáival (formális, nonformális, informális tanulás) és színtereivel. Képessé tenni a hallgatókat a munkaerőpiacra belépni nem tudó, illetve kiszorulók problémáinak felismerésére és elemzésére. Képessé tenni a hallgatókat a nem formális tanulási lehetőségek szervezési, megvalósítási feladatainak ellátására.

Cél angol

Prepare higher social worker assistants to help those who need in education, training supply activities.

Tartalom

Didaktikai alapfogalmak, tanulásfelfogások. Az Európai Unió elvei az élethosszig tartó tanulásról, a kialakítandó kulcskompetenciákról. A formális, nonformális, informális tanulás céljai, sajátosságai. A munkahelyek, ifjúsági szervezetek, művészeti csoportok, egyházak, civil szerveződések szerepe a tanulásban. Tanfolyamok, képzések, szervezésének elvi és módszertani sajátosságai, projektmenedzsmentje. Irányított beszélgetések, a tréningek, a dráma-és szituációs játékok alkalmazásának jellegzetességei. Jó gyakorlatok az oktatásból, képzésből kiszoruló fiatalok képzésében.

Tartalom angol

The characteristics of formal and non-formal education. The role of non-formal learning individual lifestyles. The concept of non-formal learning. Regulations necessary in school and non-school training organization, the Public Education Act, the Vocational Training Act, the Higher Education Act, the Adult Education Act. General rules of training institutes registration. Phases, scheduling in course organization, the structure of training, definition of subjects, participants of courses, personal and objective conditions, infrastructure, conduct of training, technical conditions of application, first encounter with students, information provision, provision of textbooks, administration files of trainings, general rules of organizing qualifying examinations.

Számonkérés

kollokvium

Számonkérés angol

examination

Irodalom

1. Görög Mihály (2001): Bevezetés a projektmenedzsmentbe. Aula, Budapest. 2. Horváth H. Attila (2010): Informális tanulás. Gondolat Kiadó, Budapest. 3. Torgyik Judit (2013): A tanulás színterei felnőtt- és időskorban. Eötvös József Könyvkiadó. Budapest. 4. Tót Éva (2008): A nem-formális és informális tanulás elismerése. Oktatási és Kulturális Minisztérium.

Irodalom angol

1. Görög Mihály (2001): Bevezetés a projektmenedzsmentbe. Aula, Budapest. 2. Horváth H. Attila (2010): Informális tanulás. Gondolat Kiadó, Budapest. 3. Torgyik Judit (2013): A tanulás színterei felnőtt- és időskorban. Eötvös József Könyvkiadó. Budapest. 4. Tót Éva (2008): A nem-formális és informális tanulás elismerése. Oktatási és Kulturális Minisztérium.

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Baracsi Ágnes Erzsébet

Ekvivalencia

SPB1610