Tantárgy kódja

CGB2008

Tantárgy neve

Esetelemzés

Tantárgy angol neve

Discussion

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 2
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4 vagy 5

Cél

A kurzus célja a hallgatók elméleti és gyakorlati ismereteinek konkrét esetbemutatásba és esetelemzésbe való átvezetése. A hallgató szerezzen készséget a megszerzett elméleti tudás (pl.fejlődéslélektan, személyiségfejlődési és viselkedési zavarok, a család rendszerszemlélete, mentálhigiéné stb.) alapján a gyakorlati munka során felmerülő egyéni és egyedi problémahelyzetek definiálására, elemzésére és a lehetséges megoldási alternatívák felvázolására.

Cél angol

The aim of the course is to make students use their theoretical and practical knowledge in case studies. Students should know the method of defining and analyzig problem situations and they should be able to present possible problem solving techiques by using their theoretical knowledge (developmental psychology, developmental and behavioral disorders, family system perspective, mentalhigiene).

Tartalom

A csoportos konzultáció az általános esetvezetési ismeretek megbeszélését és demonstrálását tartalmazza. Az esetválasztás és bemutatás során tisztázásra kerülnek a társszakmákkal és a szülői nevelési stílusokkal kapcsolatos kompetencia határok, valamint a segítségnyújtás adekvát és hatékony módozatai.

Tartalom angol

During the qroup consultation students gain general knowledge about therapeutic tehniques and the method of demonstration. Students have to be aware of their professional limitations during they learn an adequate and effective way of helping.

Számonkérés

gyakorlati jegy

Számonkérés angol

term grade

Irodalom

Barnes, Gill Gorell (1991): Család, terápia, gondozás. Családterápiás olvasókönyv II. Animula Berg, I. K. (1995): Konzultáció sokproblémás családokkal. Animula, Budapest Buda Béla (1998): A család lélektani rendszerének fejlődése és változásai - a segítő szempontjából. Támasz, Budapest Buda Béla (1994): Mentálhigéné. A lelki egészség társadalmi, munkaszervezeti, pszichokulturális és gyakorlati vetületei. Animula, Budapest Hepworth, D. H. - Larsen, J. A. (1996): A sokszempontú felmérés In: Szociális munka egyénekkel és családokkal. Szerk. Tánczos Éva. Budapest Szabó Lajos: Szociális esetmunka. Elméleti alapvetés. Wesley Kiadó, Bp. 2005. ISBN 978 963 0055 475

Irodalom angol

Barnes, Gill Gorell (1991): Család, terápia, gondozás. Családterápiás olvasókönyv II. Animula Berg, I. K. (1995): Konzultáció sokproblémás családokkal. Animula, Budapest Buda Béla (1998): A család lélektani rendszerének fejlődése és változásai - a segítő szempontjából. Támasz, Budapest Buda Béla (1994): Mentálhigéné. A lelki egészség társadalmi, munkaszervezeti, pszichokulturális és gyakorlati vetületei. Animula, Budapest Hepworth, D. H. - Larsen, J. A. (1996): A sokszempontú felmérés In: Szociális munka egyénekkel és családokkal. Szerk. Tánczos Éva. Budapest Szabó Lajos: Szociális esetmunka. Elméleti alapvetés. Wesley Kiadó, Bp. 2005. ISBN 978 963 0055 475

Tantárgyfelelős intézet kódja

API

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Pauwlik Zsuzsa Orsika