Tantárgy kódja

CGB1405

Tantárgy neve

Ének (szolfézs) I.

Tantárgy angol neve

Singing I.

Kredit

2

Félévi követelmény

Gyakorlati jegy

Heti óraszám

0 + 1
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

3

Cél

Olyan ismeretek, és készségek fejlesztése, amelyek lehetővé teszik, hogy a jelöltek rendelkezzenek olyan esztétikai- érzelmi- zenei módszertani kultúrával, amely alkalmassá teszi őket az ének-zenei nevelés feladatainak eredményes elvégzésére. Az ének-zenei önképzés igényeinek fenntartása. További cél a jelöltek éneklési, ritmus, hallás és hangszerjátszó képességeinek módszertani változásokkal átszőtt fejlesztése, ill. olyan szintre juttatása, hogy képes legyen a 0-3 éves korú gyermekek zenei nevelésére, személyiségük alakítására. A magyar népi gyermekfolklór – mondókák, dalok, dalosjátékok – alapos megismerése.

Cél angol

The objective of the course is to develop skills and knowledge leading candidates to possess such a culture in aesthetics, emotions, music and methodology which enable them to carry out music education tasks successfully. Maintaining the desire for self-education. A further aim is to develop candidates’ skills in hearing and instrument playing and to make them reach a level so that they are able to educate children aged 0-3 and develop their personalities. A thorough knowledge of child folklore (nursery rhymes, songs, games with songs).

Tartalom

A fenti zenei anyaghoz igazodó alapfokú kottaokvasás elsajátítása, illetve elmélyítése. Módszertani ismeretek a bölcsődei zenei nevelés célja, feladatai. A kisgyermek zenei fejlődése és fejlesztése korcsoportonként: a csecsemőkorú, a kis- és nagytipegő, a kisóvodás korú gyermekek zenei fejlettségének jellemzői. A gondozónő feladatai a 0-3 éves korúak zenei nevelésében. Mondókák a környező természethez (Esőbíztatók, Naphívogatók, Fecske-köszöntők, Csiga-csalogatók stb.). Egy-, két-, háromszemélyes játékok. Szolmizáció, kottaolvasás: két-, három-, négy-, öthangos dallamok. A pentaton dallamvilág.

Tartalom angol

Conforming to the material above, mastering basic score reading and deepening it. Methodology ; the aims and tasks of kindergarten education. The development of the child according to age groups; infant, toddler, little child, and their characteristics regarding music development. The tasks of caretakers in the music education of children between 0-3. Nursery rhymes addressed to surrounding nature. Games with one, two and three persons. Solfa, reading scores, melodies with two, three, four and five notes. Pentatony.

Számonkérés

A kijelölt anyag előírt követelményeknek megfelelő bemutatása, biztonságos zenei írás-olvasás alapszinten.

Számonkérés angol

The presentation of the assigned material according to the requirements; firm musical literacy at a basic level.

Irodalom

• Dobszay László: A magyar dal könyve. Zeneműkiadó, Bp., 1984. 17-449. p., ISBN: 9633304342 • Forrai Katalin: Ének az óvodában Zeneműkiadó, Bp., 1974. 11-295. p., ISMN: M080069783 • Kodály Zoltán: 333 olvasógyakorlat Zeneműkiadó, Bp., 36. kiadás. 2002. 3-61. p., ISBN: 595575316 • Kodály Zoltán: Ötfokú zene II. – 100 kis induló Zeneműkiadó, Bp., 31. kiadás. 2002. 3-41. p., ISMN - M080028094 •Tegzes György: Hétfokú olvasógyakorlatok Zeneműkiadó, Bp., 2002. 7-162. p., ISBN 9631921964

Irodalom angol

• Dobszay László: A magyar dal könyve. Zeneműkiadó, Bp., 1984. 17-449. p., ISBN: 9633304342 • Forrai Katalin: Ének az óvodában Zeneműkiadó, Bp., 1974. 11-295. p., ISMN: M080069783 • Kodály Zoltán: 333 olvasógyakorlat Zeneműkiadó, Bp., 36. kiadás. 2002. 3-61. p., ISBN: 595575316 • Kodály Zoltán: Ötfokú zene II. – 100 kis induló Zeneműkiadó, Bp., 31. kiadás. 2002. 3-41. p., ISMN - M080028094 •Tegzes György: Hétfokú olvasógyakorlatok Zeneműkiadó, Bp., 2002. 7-162. p., ISBN 9631921964

Tantárgyfelelős intézet kódja

ZEI

Tantárgyfelelős oktató

Dr. Pintér-Keresztes Ildikó

Ekvivalencia

CGF1403