Tantárgy kódja

FDB2503

Tantárgy neve

Falusi turizmus*

Tantárgy angol neve

Foundations of Rural Tourism

Kredit

2

Félévi követelmény

Vizsga

Heti óraszám

2 + 0
Elmélet + Gyakorlat

Ajánlott félév

4

Cél

Az alapozó és a törzsmodul tantárgyai, Idegenforgalmi alapismeretek

Tartalom

A család és a vendégek kapcsolatai. A család és a háztartás, mint vendéglátó. A vendéglátás, a vendég elhelyezése, a vendég ellátása. Programszervezés a vendégek részére. Háztartási élelmiszerismeret. Az élelmiszerek korszerű megítélése, az élelmiszerek értéke. Az élelmiszerfogyasztás és az egészség (korszerű táplálkozás). Az élelmiszertartósítás házi módszerei. Házi húsfeldolgozás. Házi zöldség és gyümölcsfeldolgozás. A házi borkezelés műveletei, a hazai borkultúra. A falusi pince kialakítása, szerepe a vendéglátásban. Népi hagyományok az élelmiszerek tárolásában, csomagolásában. A magyar állattartás fogalmai, története, jelentősége. Az állatok tartása, vágása, házi feldolgozása Állati termékek a hagyományos étkezésben és étkeztetésben. A vendéglátás és az állattartás kapcsolódása (az állatok, mint a vendéglátó ház különlegességei; vendégek, családok, gyerekek viszonya az állatokhoz, a ház körüli állattartás, mint a turistaprogramok része). Kertkultúra kialakulása (történelmi visszapillantás). A kertek csoportosítása típusai, fajtái. A növények elhelyezésének, ültetésének szabályai. Étkezés és pihenés a kertben. Falusi turizmus kisvállalkozások működésének jogi formái, vezetése. A falusi turizmusra jellemző kisvállalkozások előnyei, hátrányai, megítélése a hazai piacon. A vállalkozások erőforrásai, a vállalkozás külső tőkebevonás lehetőségei, a vállalkozások tárgyi és személyi feltételei, a vállalkozás gazdálkodási folyamata. Pénzügyi gazdálkodás, üzleti terv készítése, beszerzés, termelés, szolgáltatás, eladás, fejlesztési, stratégiai elképzelések. Árkialakítás (árstratégia, taktika), értékesítési csatornák a falusi turizmusban, a marketing mix kialakítása, költségvonzata. Marketing a falusi turizmusban. A falusi turizmus marketing tevékenységének egyedi vonási. Célpiacok, szegmentálás. A marketing információs rendszer kialakítása. A marketing közös megjelenítés lehetőségei falusi turizmusban. . A falusi turizmus keretében leginkább alkalmazásra kerülő szerződések (bérlet, haszonbérlet, megbízás, vállalkozás, koncesszió, hitel, közigazgatási szerződés. A turizmus országos, regionális és helyi szervezetei. A falusi turizmus szervezeti felépítése Magyarországon. Regionális és helyi szervezetek. Idegenforgalmi egyesületek és érdekképviseleti szervek. A TourInform települési és kistérségi szerepe.

Tantárgyfelelős intézet kódja

FTI

Tantárgyfelelős oktató

Bácskainé dr. Pristyák Erika

Ekvivalencia

ID2663